וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכונת גבעת עדן בזכרון יעקב: וילות וקוטג'ים עם נוף לים - והמחירים עולים

TheMarker

3.12.2010 / 10:23

מקור השם גבעת עדן הוא בשמה הקודם "גבעת פארדיס" (גן עדן) - חלק משטחי המרעה של הכפר הערבי הסמוך



>> עד 1948 היתה גבעת עדן שטח מרעה של הכפר פארדיס, אך כיום היא מבוקשת ביותר בשל הווילות והקוטג'ים שבה והנוף לים - והמחירים עולים בהתאמה.



מיקום:



השכונה נמצאת בצפון זכרון יעקב, בין רחוב החצב במזרח לרחוב שדרות בן גוריון המקיף את השכונה ומגיע עד מערבה. רחוב בן גוריון הטבעתי חוצה את השכונה לשני אזורים עיקריים: גבעת עדן המערבית (רחוב הנורית והרקפת) וגבעת עדן המזרחית (אזור הרחובות הכרכום והחצב).



היסטוריה:



עד 1948, היתה גבעת עדן חלק משטחי המרעה של הכפר הסמוך פארדיס. מקור השם גבעת עדן הוא בשמה הקודם "גבעת פארדיס" (גן עדן). עם הקמת המדינה הופקעו שטחים אלה כדי ליצור גבול טבעי בין היישוב היהודי בזכרון יעקב ליישוב הערבי.



תכנון ובנייה:



השכונה משתרעת על שטח של כ-860 דונם, ובה כ-1,300 תושבים המתגוררים בכ-450 בתי אב. השכונה מאופיינת ברובה בבתים צמודי קרקע על מגרשים בגודל 400-1,000 מ"ר, כאשר שטח המגרש הנפוץ ביותר הוא חצי דונם.



הנכס הטיפוסי בשכונה הוא וילה, שלה אחוזי בנייה של כ-50%, עם הגבלה של עד כ-300 מ"ר בנוי. לפי תוכנית בניין עיר ניתן לבנות בשטחי הווילות גם בריכות שחיה וחניות מקורות, ובחלק מחצרות הבתים נוצלה אפשרות זו.



לאורך רחוב בן גוריון ובחלק מרחוב הרקפת נבנו בעיקר קוטג'ים דו-משפחתיים מרווחים. ברחוב זה הוקם פרויקט שנקרא "טוסקנה" הכולל כ-50 קוטג'ים דו-קומתיים שבכל אחד מהם גרות ארבע משפחות. בשכונה נבנו גם פרויקטים מדורגים, כמו פרויקט terass שבבעלות המיליונר היהודי-אמריקאי אדמונד שמסי. הפרויקט נבנה על מדרון הר וכולל מבנים בני שבע קומות ובהם דירות ודופלקסים. פרויקט מדורגים נוסף מוקם בימים אלה על ידי חברת נוה העיר 2007 ברחוב כרכום שבמזרח השכונה. הפרויקט יכלול מבנים מדורגים, דירות בנות חמישה-שישה חדרים, דירות פנטהאוז וגן.



מוסדות ציבור:



בשכונה אין הרבה שירותי מסחר. נמצאים בה בית הספר היסודי חורש, שלושה גני טרום חובה ובית כנסת. כמו כן הוקם פארק גדול הכולל מגרשי כדורסל, שבילי הליכה, מתקני משחק לילדים ופינות ישיבה.



אוכלוסייה:



התושבים הם משפרי דיור ותושבי חוץ. הדירות בפרויקטים המדורגים, במחירים של 3-1.9 מיליון שקל, משכו בין היתר זוגות צעירים מהמרכז. בין דיירי השכונה ניתן למצוא את איש הטלוויזיה דן שילון ואת סגן הרמטכ"ל, האלוף יאיר נוה. גם אחיו של המיליארדר בני שטיינמץ מחזיק וילה בשכונה.



דינמיקת מחירים:



המחירים עלו בהדרגה במהלך השנים, בשל משיכה בלתי פוסקת של אוכלוסייה חזקה לשכונה. השכונה אטרקטיבית מאוד בשל הבתים צמודי הקרקע והנוף הנשקף כמעט מכל בית בשכונה. עם זאת קיימים פערי מחיר בין מזרח השכונה למערבה, שיכולים להגיע ל-30% ואף יותר. מקור הפערים בהבדלים בהנוף הנשקף משני האזורים, ובהיצע הדירות. בעוד שבמזרח השכונה נבנים פרויקטים חדשים והבתים נהנים מנוף לכיוון ואדי מילק ושפייה, בחלק המערבי אין פרויקטים לבנייה, אין הרבה עסקות והבתים משקיפים לים, ליישובי חוף הכרמל ולקיסריה.



גם מחירי המגרשים בשכונה עלו בהדרגה. בעוד שב-2002 נמכרה קרקע בשטח של כחצי דונם תמורת חצי מיליון שקל כולל הוצאות פיתוח, ב-2006 נמכרה קרקע בשטח דומה בכ-800 אלף שקל - עלייה של כ-64%. במכרז אחרון שהוציא המינהל, בפברואר 2010, עלו מחירי מגרשים בשטח של כחצי דונם ל-1.3 מיליון שקל בממוצע כולל פיתוח.



במערב השכונה, ברחוב הנרקיסים, נמכר ב-2008 קוטג' דו משפחתי עם 230 מ"ר בנוי תמורת 2.4 מיליון שקל. ב-2009 נמכר נכס דומה בשטח של כ-240 מ"ר בנוי תמורת 2.8 מיליון שקל וכיום נמכר נכס כזה ב-3.1 מיליון שקל.



במזרח השכונה, נמכרה ב-2008 וילה בשטח של כ-200 מ"ר בנוי על מגרש בשטח של 488 מ"ר תמורת 1.9 מיליון שקל, כיום וילה דומה נמכרת תמורת כ-2.8 מיליון שקל.



-



סייעו בהכנת הכתבה: אלי בראון, מנכ"ל משותף בחברת נווה העיר שיווק פרויקטים ויואב איתיאל מבראל נכסים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully