וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלב הפיננסי עושה טאי צ'י

אתי אפללו

3.12.2010 / 10:19

מי שרוצה לראות את הכוורת של שוק ההון הישראלי בפעולה - צריך בסך הכל לשבת במשך חצי יום עבודה בקפה קפה, שנמצא על פינת הרחובות רוטשילד והרצל ■ המרכז הפיננסי של ישראל נטוע חזק בשדרה



לפני שנה עבר הבנק הבינלאומי למשכנו החדש בלב רחוב רוטשילד. הסיבה לבחירת המיקום: בבינלאומי הרגישו שלב ה"סיטי" - המרכז הפיננסי של תל אביב - נודד לשם. ואולם חברת ההובלות של הבינלאומי לא היתה צריכה להעביר את הארגזים והמחשבים מרחק רב, שכן המשרדים הקודמים של הבינלאומי היו ממש ליד - בכלבו שלום שברחוב אחד העם, שמאכלס מוסדות פיננסיים שונים.



על רחוב רוטשילד נמצאים ארבעה מוסדות פיננסיים: מטה יובנק הוותיק, הנמצא בשדרה מאז שנות ה-30, עוד מגלגולו כ"בנק ארץ ישראל לתועלת אשראי", אז שכן בבית לוין. בגלגולו הנוכחי בשדרה הוא נמצא מאז 1984, עוד בהיותו "בנק כללי" בבעלות הברון אדמונד דה-רוטשילד. בנוסף נמצאים בשדרה בנק hsbc, בנק מסד ובית הבינלאומי החדש שאוכלס במאי 2009 - מגדל בן 26 קומות שנבנה כבניין ירוק עם מודעות לאיכות הסביבה, ומשולבים בו שני בניינים לשימור.







האווירה ברחוב מחלחלת פנימה. בבינלאומי עושים בימי חמישי טאיצ'י בשדרה, והבנק פותח בקרוב תוכנית חדשה למען הקהילה, שבה ייערכו בבית הבנק מופעי תרבות ואמנות, מוסיקה וקולנוע לרווחת הקהל ולטובת אמנים, בעיקר מהפריפריה.



הסיטי הפיננסי מצוי בעיקר ברחובות הסמוכים לרוטשילד - אלנבי, יהודה הלוי, מונטיפיורי ואחד העם. בין היתר, אפשר למצוא במתחם את ההנהלות הראשיות של בנק דיסקונט, בנק לאומי ובנק הפועלים. בית מנורה מבטחים שבאלנבי הוא נציג חברות הביטוח היחיד באזור, לאחר שבשנים האחרונות חברות הביטוח העתיקו את מקום מושבן לפתח תקוה. גם בתי ההשקעות נמצאים בסביבה: בית ההשקעות דש נמצא בבניין דיסקונט ובית פסגות נמצא ברחוב אחד העם. בית ההשקעות אנליסט שוכן במגדל אלרוב הסמוך לבית הבינלאומי, ומגדל שלום ממול מאכלס את בית ההשקעות אי.בי.אי וחברת תעודות הסל אינדקס.



"התענוג הכי גדול הוא שהכל קרוב. רצית לקפוץ לפסגות, לדש, לאיזה בנק למצגת? הכל כאן", מספרים באחד מבתי ההשקעות. "זה נתפש מקום שמסתובבים בו אנשי עסקים גדולים שבאים לסגור עסקות", אומר אחד העובדים, "אבל האמת היא שאנחנו לא רואים את זה - אנחנו יושבים במשרדים ועובדים".



מי שרוצה לראות את הכוורת של שוק ההון בפעולה - פשוט יכול לשבת חצי יום בסניף קפה קפה שנמצא על פינת רוטשילד והרצל, המשקיף גם על האספרסו בר בפינה שממול, ומובטח לו שיראה חלק ניכר משוק ההון הישראלי. הבנקאים ששוכנים ברחוב יהודה הלוי מגיעים גם הם בצהריים, בכירים בדיסקונט מגיעים למסעדת רוסטיקו ובבנק הפועלים מחבבים יותר את הלנדוור - קפה שגם בעל השליטה בבינלאומי, בינו צדיק, עוצר בו לפעמים לפני שהוא עולה לישיבות דירקטוריון בבנק. עם זאת, בענף מציינים כי "הכבדים דווקא לא יושבים ברוטשילד, אלא בסטפן בראון שברחוב אלנבי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully