וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות הגבלים צפויה להתנגד למיזוג בין המזרחי טפחות לבינלאומי

אורה קורן

3.12.2010 / 10:47

בכיר ברשות: מצב התחרות בשוק הבנקאות בישראל גרוע - והמיזוג יהווה פגיעה נוספת בתחרות



רשות ההגבלים העסקיים צפויה להתנגד למיזוג בין שני הבנקים הבינוניים - בנק המזרחי טפחות והבנק הבינלאומי - כך מסר בכיר ברשות בשיחה עם themarker. לדבריו, מצב התחרות בשוק הבנקאות בישראל גרוע, והמיזוג יהווה פגיעה נוספת בתחרות.



שאלת המזוג בין בנקים בישראל עלתה לא פעם על שולחן הרגולטורים בשני העשורים האחרונים. ההנחה היתה כי לא יתאפשר מיזוג בין בנק גדול לבנק בינוני, כדי לא לחזק את השליטה בנתחי שוק גדולים (דואופול) של בנק לאומי ובנק הפועלים. עם זאת, בשאלת המיזוג בין בנקים בינוניים הדעות היו מעורבות. היו שטענו כי יש לאפשר אותה כדי להגביר את התחרות בענף מול שני הבנקים הגדולים והיו שטענו, כי יש לאפשר רק מיזוג בין בנק בינוני לבנק קטן, או בין שני בנקים קטנים ליצירת בנק בינוני. זאת, כיוון שבנקים בינוניים יכולים להיות גורם מחולל תחרות.



החקירה שנערכה בשנים האחרונות על ידי רשות ההגבלים העסקיים בחמשת הבנקים המובילים במשק חידדה את ההערכה כי גם במצב הנוכחי התחרות ביניהם דלה. החקירה העלתה, כי הבנקים מצאו דרכים לעדכן זה את זה בעניין גובה העמלות, ובכך למעשה מנעו תחרות בתחום. העובדות בשטח חיזקו את ההערכה, כיוון שכשבנק אחד העלה ריביות, האחרים מיהרו להעלותן אחריו במקום להתחרות על הלקוח ולהציע לו רביות נמוכות יותר.



על רקע זה סבורים ברשות ההגבלים כי המיזוג המדובר יפגע עוד יותר בתחרות בענף הבנקאות, ולכן יש להתנגד לו. ברשות ההגבלים מעדיפים לראות כניסה של בנקים חדשים לישראל, ובכלל זה בנק אינטרנטי, כאמצעי להגברת התחרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully