וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר החובות באירופה אינו מערער את אופטימיות הבנקים; לאומי: בלטו לשלילה מניות הגז

ואדים סבידרסקי

3.12.2010 / 11:39

הפועלים: ממשייכם להמליץ על בזק, שופרסל, החברה לישראל וקבוצת אי.די.בי



בבנק הפועלים ממשיכים לראות בחיוב את ההשקעה בשוק המניות המקומי, במיוחד על רקע האטרקטיביות הנמוכה שמציעות אלטרנטיבות ההשקעה בתחום הסולידי, נוכח תשואותיהן הנמוכות. בבנק מעדיפים השקעה במניות בודדות ולא באמצעות מדדים, כאשר בחלוקה ענפית, עדיפות להשקעה בחברות המוטות למשק המקומי, בענפים כגון קמעונות ומזון. בין המניות המומלצות ניתן למנות את בזק, שופרסל, החברה לישראל, אי.די.בי אחזקות, נייר חדרה וגולף.



גם כלכלני בנק לאומי מעריכים כי בטווח הקצר הסנטימנט החיובי עשוי להימשך, על רקע האיתנות היחסית של הכלכלה הישראלית והמחסור באלטרנטיבות השקעה. עם זאת יודגש כי להתפתחויות מעבר לים עשויה להיות השפעה מכרעת על מגמת המסחר בטווח הקצר.



בבנק לאומי מסכמים את השבוע ומציינים כי המסחר במניות הסתיים במגמה מעורבת ובנטייה לירידות שערים, תוך שהשוק המקומי בולט בחולשה יחסית לשווקים מעבר לים. זאת, על רקע נתוני המאקרו המקומיים שמצביעים על האטה בקצב הצמיחה של המשק ועל רקע סיום פרסום הדו"חות הכספיים לרבעון השלישי של השנה. בתוך כך, מניות הבנקים, אשר דיווחו במרביתם על תוצאות טובות, המשיכו להפגין איתנות יחסית וכיום נסחר מדד הבנקים במכפיל הון ממוצע משוקלל של כ-1.02. מנגד, בלטו לשלילה מדדי היתר, בהשפעת חלק ממניות סקטור חיפושי הגז והנפט ומספר מניות ביומד.



מחזורי המסחר היו גבוהים בהשוואה לאלו שנרשמו בתקופה האחרונה ועמדו בממוצע יומי על כ-1.85 מיליארד שקל לעומת כ-1.65 מיליארד שקל בשבוע שעבר וכ-1.8 מיליארד שקל בחודש נובמבר, מציינים בבנק.



בהפועלים מציינים כי בזירת המיקרו, דו"חות החברות לרבעון השלישי הראו בחלקם הגדול שיפור בתוצאות ביחס לרבעון המקביל, כשרבות מהנהלות החברות הביעו ביטחון גם בנוגע לרבעון הרביעי ואף מעבר לכך - מה שתומך בשוק המניות מעבר לרעשים המקומיים שעלולים להיווצר בשל הנעשה בזירה הגלובלית, לערכת כלכלני בנק הפועלים. התמתנות הצמיחה ביחס לרבעונים הקודמים מובנת, בעיקר נוכח נתוני השוואה חזקים יותר ברבעון המקביל לעומת נתוני ההשוואה ברבעונים הקודמים.



בבנק לאומי סבורים כי הצפי בשוק לתוואי העלאת ריבית מתון וארוך, ביקושים גבוהים וקשיחים מצד הגופים המוסדיים והיקף גיוסים נמוך הצפוי, תומכים בהשקעה בחלקו הארוך של האפיק הממשלתי. עקום התשואות צפוי להיוותר בתוואי הנוכחי בתקופה הקרובה. הערכה זו תומכת אף היא בהעדפת איגרות חוב לטווח פדיון בינוני-ארוך, המספקות תשואה שוטפת גבוהה מזו המוצעת בחלקו הקצר. עם זאת, רמת התשואות הנמוכה שמציע האפיק הממשלתי טומנת בחובה רווחי הון מוגבלים למדי ולפיכך מוצע לבחון הסטת כספים סלקטיבית לאפיק הקונצרני.



בהפועלים ממליצים על הקטנת משקלן של האיגרות הממשלתיות הקצרות אשר נסחרות בתשואה נטו שלילית. ללקוחות המחפשים הגנה מדדית ממליצים על חשיפה לאג"חים קונצרנים קצרים המדורגים גבוה בשילוב איגרות חוב בדרוג a+ במינון נמוך. עם זאת, מדגישים כי מספר האג"ח הקונצרניות הסחירות בטווחים אלו, הנסחרות בתשואה נטו חיובית, הינו מצומצם. מנגד, הציפיות האינפלציוניות בטווחים הארוכים נעות בין 2.83%-2.95%. אי לכך סבורים בבנק כי משקל הצמודים הארוכים בתיק ההשקעות צריך להיות נמוך ומדגישים כי פוטנציאל הרווח הגלום באיגרות אלו נמוך ביחס לסיכון המח"מ (משך חיים ממוצע).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully