וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנקים יציעו הלוואות התארגנות ללקוחות שפונו מבתיהם

אתי אפללו

3.12.2010 / 15:15

בנק לאומי ובנק דיסקונט הודיעו על הטבה ללקוחות באיזור אסון השריפה. יציעו ללקוחותיהם הלוואות התארגנות החל מיום א'


הבנקים מתארגנים להציע ללקוחותיהם שבאזור האסון הלוואות התארגנות. בנק לאומי מציע ללקוחותיו הלוואה על סך 10,000 שקל, שתוחזר ב-18 תשלומים ללא ריבית, כאשר התשלום הראשון יוחזר בעוד שלושה חודשים. בנק דסקונט מציע לנפגעי האסון הלוואת התארגנות עד 60 אלף שקל לחצי שנה ללא ריבית והצמדה. את ההלוואות ניתן לקבל בסניפי הבנקים מיום א'. לאומי ודיסקונט הם הראשונים מבין הבנקים שמודיעים על הטבה ללקוחות באיזור האסון. השריפה צפויה להיות מוכרזת כאסון לאומי, אולם האסון דומה במאפייניו למצב חירום במדינה. במקרה כזה, בנק ישראל הנחה את הבנקים לעמוד בשורה של תנאים על מנת לספק שרותים בנקאיים לאוכלוסייה. אחת ההוראות של בנק ישראל לשעת חירום היא שכל בנק יציע ללקוחותיו תוכנית של הקלות למגוייסים, לבעלי עסקים ולאוכלוסייה.

לפני כחודש פירסם הפיקוח על הבנקים שורה של הוראות לבנקים ולחברות כרטיסי האשראי לעמידה ביעדי שירות מינימליים בעת חירום. ההוראה הראשונה נוגעת למכשירי הכספומטים. על פי ההוראה, הבנקים המסחריים וחברת שב"א (חברת שירותי בנק אוטומטיים, המשותפת לבנקים הגדולים) יהיו ערוכים בכל עת למילוי מחודש של הכספומטים בשעת חירום, בכל היישובים, לפני שיתרוקנו. חברת שב"א תהיה ערוכה לכך שלקוחות כל הבנקים יוכלו גם בעת חירום להשתמש בכל מכשירי הכספומטים - ולא תהיה בעיה בתקשורת בין הבנקים.

בנוסף, הבנקים יבטיחו כי לפחות 25% מסניפיהם יפעלו בעת חירום בפיזור גיאוגרפי נאות. השירות הבנקאי בסניפים שיפעלו בשעת חירום יכלול מתן מידע ללקוחות על מצב חשבונותיהם וביצוע פעולות בנקאיות בסיסיות, בהן משיכה והפקדת מזומנים, משיכה והפקדת צ'קים והעברות בין-בנקאיות ופנים-בנקאיות. על פי ההוראה, בכמה מהיעדים, כמו מילוי הכספומטים, על הבנקים לעמוד תוך שעות ממועד הכרזת מצב החירום; ביעדים אחרים, בהם הפעלת הסניפים הניידים, עליהם לעמוד תוך יממה מהכרזת מצב החירום, ובשאר היעדים, כמו הקלות לאוכלוסייה, על הבנקים לעמוד תוך כמה יממות מתחילת מצב החירום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully