וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עבירות המין" בהן חשוד מייסד ויקיליקס - יחסי מין ללא קונדום

סוכנויות הידיעות

3.12.2010 / 21:46

תחילה רווחו הערכות כי צו מעצר שהוציא השבוע האינטרפול נגד ג'וליאן אסאנג' קשור לחשדות אונס



צו המעצר הבינלאומי נגד מייסד ויקיליקס, ג'וליאן אסאנג', שהוציא האינטרפול השבוע על רקע חשדות כי ביצע "עבירות מין" בשבדיה, מבוסס בסך הכל על תלונות של שתי נשים בשבדיה כי אסאנג' קיים עמן יחסי מין ללא קונדום.



עד כה, התרוצצו שמועות כי מייסד ויקיליקס חשוד בעבירות מין חמורות יותר, ובכלל זה אונס ומעשה סדום, אולם כעת מתברר כי מדובר רק בהפרת החוק השבדי נגד קיום יחסי מין ללא קונדום, לפי דיווחים בארה"ב ובבריטניה.



יתר על כן, אף לא קיימת ודאות כי אסאנג' אמנם הפר את חוק זה, מכיוון שקיימת מחלוקת בין הגירסאות. בעוד שאסאנג' טוען כי הקונדום נקרע בטעות, לטענת המתלוננת גרם אסאנג' בכוונה לקריעתו.



עוד טרם פרסום מסמכי ויקיליקס האחרונים, ביקשה התביעה בשבדיה לעצור את אסאנג' - אוסטרלי בן 39 - לצורך חקירה בעניין האשמות כנגדו. שתי הנשים שהתלוננו נגדו קיימו עמו יחסי מין בהפרש של יממה, ולפי ההערכות הגישו את התלונות נגדו לאחר שהתברר להן כי אסאנג' קיים יחסי מין עם שתיהן בהפרש של יממה, ובעקבות סירובו להשתמש באמצעי הגנה בשני המקרים. בהמשך, נסגר התיק נגד אסאנג', אאולם נפתח מחדש בספטמבר.



עורך דינו של מייסד ויקיליקס גרס בעבר שלקוחו דווקא הציע להיחקר, אך התביעה בשבדיה לא היתה מעוניינת. נוסף על כך, טוען אסאנג' כי ההאשמות נגדו הן חלק ממסע הכפשה שמנהלת ממשלת ארה"ב כנגדו ונגד האתר אותו הוא ייסד, בעקבות מאות אלפי המסמכים שהודלפו בויקיליקס.



בתחילת השבוע הודיעה ארה"ב על פתיחת חקירה פלילית בעקבות ההדלפה של ויקיליקס, במטרה "להביא את האחראים לדין". מזכירת המדינה הילרי קלינטון אף אמרה כי "ההדלפה הזו אינה רק התקפה על האינטרסים של ארה"ב, זו התקפה על הקהילה הבינלאומית כולה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully