וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע המסחר בוול סטריט ננעל במגמה חיובית

ואדים סבידרסקי

3.12.2010 / 23:27

שבוע המסחר בבורסת ניו יורק ננעל בעליות שערים, בהובלת מניות הטכנולוגיה. מדד הדאו ג'ונס עלה ב-0.17%, נאסד"ק הוסיף ב-0.47% לערכו, ו-S&P 500 הוסיף 0.26%

יום המסחר האחרון השבוע בוול סטריט נחתם לבסוף בעליות שערים קלות, לאחר האכזבה משוק התעסוקה. בשעות האחרונות של המסחר נרשמה מגמה מעורבת על רקע פרסום נתוני מקרו נוספים ומניות הטכנולוגיה עברו לעליות. היום התפרסם שיעור האבטלה בארה"ב בחודש נובמבר - נתון מקרו בעל חשיבות דרמטית, אשר טיפס מעט מעל לצפי האנליסטים. שוק תעסוקה האמריקאי ממשיך להעיב על התאוששותה של הכלכלה הגדולה בעולם.

מדד דאו ג'ונס עלה היום ב-0.17% ונסגר ברמה של 11,381 נקודות, נאסד"ק התחזק ב-0.47% ונסגר ברמה של 2,591 נקודות ומדד S&P 500 הוסיף 0.26% ל-1,224 נקודות. בשוק הסולידי, מחירי איגרות החוב של ממשלת ארה"ב ל-10 שנים ירדו והתשואה עליהן עלתה ל-3.01%.

בסיכום השבועי, הוסיף דאו ג'ונס 2.3%, נאסד"ק התחזק ב-2.2% ומדד ה-S&P 500 עלה ב-2.65%.

בזירת המקרו האמריקאית, עיניי המשקיעים הופנו היום אל נתוני האבטלה בארה"ב לחודש נובמבר. שיעור האבטלה בארה"ב עלה ומספר המשרות החדשות שנוספו לכלכלה האמריקאית היה קטן מהצפוי - כך דיווח משרד התעסוקה האמריקאי. שיעור האבטלה בארה"ב עמד על 9.8% בחודש נובמבר, לעומת 9.6% בחודש אוקטובר. אנליסטים העריכו כי שיעור האבטלה ייוותר ללא שינוי. זהו שיעור האבטלה הגבוה מאז חודש אפריל. מספר המשרות שנוספו לשוק התעסוקה האמריקאי בנובמבר עמד על 39 אלף - נמוך מהערכות האנליסטים להוספתן של 155 אלף משרות לכלכלה האמריקאית.

אירופה ממשיכה להכות גלים מעבר לים

כמו כן, הזמנות מבתי חרושת בארה"ב ירדו בנובמבר ב-0.9% לאחר עלייה מתוקנת של 3% בספטמבר, מסר היום משרד המסחר האמריקאי. כלכלנים צפו ירידה מעט יותר מתונה של 0.7% לאחר עלייה של 2.1% שעליה דווח במקור בחודש ספטמבר.

מנגד, מדד מנהלי הרכש של מגזר השירותים בארה"ב עלה בנובמבר לרמה של 55 נקודות - הרמה הגבוהה ביותר זה שישה חודשים - לעומת 54.3 באוקטובר, מסר מכון המחקר ISM. כלכלנים צפו עלייה מעט יותר מתונה של המדד לרמה של 54.8 נקודות. מדד מעל לרמה של 50 נקודות משקף צמיחה בפעילות ואילו מדד מתחת לרמה זו מצביע על ירידה בהיקף הפעילות במגזר.

אירופה עדיין בכותרות: סוכנות דירוג האשראי סטנדרד אנד פורס (S&P) הודיעה היום כי היא עלולה להוריד את דירוג האשראי של יוון אם החוקים החדשים של אירופה בנוגע למתן כספי סיוע יקשו על בעלי האג"ח של המדינה. סוכנות דירוג האשראי הודיעה כי תחליט בתוך שלושה חודשים אם להוריד את דירוג האשראי של יוון. הסוכנות פירסמה אזהרה דומה בנוגע לדירוג האשראי של פורטוגל מוקדם יותר השבוע.

מניית חברת התקשורת הדואלית סלקום, תמשיך להיסחר על רקע התקלה בהספקת שירותיה השבוע, כאשר המשקיעים מנסים להעריך את השלכות האירוע על התמונה העסקית של החברה ועל המגזר כולו.

בית השקעות אמריקאי, קרדן, התחיל לסקור את מניית מתכננת השבבים הישראלית, סיוה, תוך מתן המלצה נייטראלית. כמו כן, בקרדן מציבים מחיר יעד למניה של 22.5 דולר כאשר מחירה בשוק נכון לסגירה אמש, ננעל על 22.4 דולר וכמעט ומשיג יעד זה. בבית השקעות מציינים ביקושים נמשכים מסין ומהודו לענף בו פועלת סיוה וצופים להמשך הצגת מכירות נאות בהמשך, במיוחד על רקע ההתפתחויות בשוק הסמארטפונים.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully