וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבצע בנימין

אליחי וידל

5.12.2010 / 8:11

תפס פיקוד



>> לסוף שבוע אחד - עגום ועצוב ככל שיהיה - קיבל ראש הממשלה בנימין נתניהו מתנה שראשי ממשלה ישראלים מעטים (אם בכלל) זכו לקבל. לסוף שבוע אחד כיהן נתניהו כמנהיגה של מדינה נורמלית, שפויה. מנהיג ישראלי שמפקד על מבצע לאומי שלא קשור בפיגועי טרור, בלחימה נגד אויב, באיום קואליציוני מימין או משמאל. מיום חמישי בערב מנהל נתניהו את המאמצים להכנעת השריפה המשתוללת בכרמל ביד רמה ובחשיפה תקשורתית ומדינית שטרם נראו כמותן בישראל.

ממסיבת העיתונאים הבהולה והתקיפה ביום חמישי בערב, דרך הביקור בבית החולים והטיסה במסוק מעל אזור האסון ועד הערכת המצב מנקודת תצפית בכרמל - נשאב ראש הממשלה לוואקום שנוצר בהתארגנות לבלימת האסון. "אתה המפקד, צריך לפקד על המבצע", הרעים נתניהו בקולו לעבר השר לביטחון פנים, אל מול מצלמות הטלוויזיה והמיקרופונים של תחנות הרדיו - בפאתוס שלא מותיר מקום לספק בשאלה מי באמת המפקד בשטח.



בין לבין הוא הספיק לשוחח עם כל ראשי המדינות הרלוונטיות - רוסיה, ארה"ב, צרפת, יוון, איטליה, קפריסין ואפילו טורקיה. מתי לאחרונה זכה ראש ממשלה ישראלי לקבל אמפתיה, מלות עידוד וסיוע פיסי מכל כך הרבה מנהיגים בעולם? אפילו ארדואן הטורקי ששוחח עם נתניהו לא יכול היה להתעלם מהאסון, ואולי אף השתמש בו כסולם כדי לרדת מעט מצמרת העץ שעליה טיפסו שתי המדינות בשנתיים האחרונות.



בלי לחץ מהאמריקאים, בלי תלונות מימין ומשמאל, בלי סחטנות של המפלגות הדתיות, בלי איומים מהרשות הפלסטינית ובלי התלהמות מעוררת פלצות מצד חיזבאללה, הצליח נתניהו לגייס את כל העולם לטובתנו, לראשונה זה זמן רב. הטיסות התכופות של מטוסים זרים בשמי ישראל בתיאום מושלם עם חיל האוויר הישראלי נראו בסוף השבוע כמו חזון אחרית הימים.



אפילו בגזרה הפוליטית זכה נתניהו לשקט תעשייתי. אמנם שר הפנים אלי ישי, שאמור היה לעמוד בראש מהשבר הזה, עדיין לא אמר את המלה האחרונה אחרי שאצבעות מאשימות כבר הופנו לעברו, אבל כאשר מניין ההרוגים לא תם - אין אף פוליטיקאי שיעז ללכת נגד הקונצנזוס. כל זמן שהלהבות עדיין מאיימות על רכוש ונפש, המוזות של הפוליטיקאים יודעות לשתוק. חוץ מזה, אי אפשר לגנות את נתניהו ו/או את מפלגת השלטון ולתלות בהם את האחריות לאסון, כיוון שמדובר במחדל מתמשך שנבנה במשך עשרות שנים . נתניהו כביכול רק ירש את הבעיה, ונאלץ עתה להתמודד עם ההשלכות הנוראיות שלה.



בנימין נתניהו הצטייר בסוף השבוע לראשונה זה שנים רבות כמנהיג וכמפקד, ונראה שהוא נהנה מכל רגע. ואולי משהו מהנחישות וההתלהבות שהפיח בו התפקיד החדש יפעפע גם לניהול השוטף של ענייני המדינה בכל אותם נושאים שהאסון הלאומי דחק לפינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully