וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממונה על האכיפה ברשות ני"ע מצטרף למשרד גורניצקי

מאת שני מזרחי

5.12.2010 / 8:11

בלעדי עו"ד צבי גבאי מצטרף לצוות הצווארון הלבן של המשרד



>> הממונה לשעבר על האכיפה ברשות לניירות ערך, עו"ד ד"ר צבי גבאי, מצטרף למשרד עורכי הדין גורניצקי ושות'. גבאי (39), יצטרף למחלקה למשפט כלכלי וצווארון לבן במשרד. "אני בהחלט מתכוון לעסוק בתחום האכיפה המנהלית, אך לא רק בתחום זה", אמר גבאי.

גבאי כיהן בתפקיד הממונה על האכיפה ברשות במשך כשנתיים. לרשות הגיע לאחר ששב מארה"ב, שם עבד במשרד עורכי דין בניו יורק ועסק בעיקר בתיקי ניירות ערך. בוועדת האיתור לתפקיד הממונה על האכיפה ברשות גבר גבאי על מועמדות מובילות מפרקליטות מיסוי וכלכלה, עו"ד אילנה ליפסקר-מודעי, חנה קורין ויהודית תירוש.



במסגרת תפקידו כממונה על האכיפה ברשות היה אחראי גבאי על תיאום פעולות האכיפה של הרשות וביסוס הקשר בין הרשות לפרקליטות ולגורמי אכיפה נוספים. גבאי היה שותף בכיר בצוות שהוביל את תיקון חוק ניירות ערך, שביסס את האכיפה המינהלית כחלופה לאכיפה פלילית. בנוסף, שימש גבאי כיועץ לענייני אכיפה של יו"ר הרשות, זוהר גושן.



עם פרישתו הדף גבאי טענות כי עזיבתו נבעה מכך שלא מצא את מקומו בפוליטיקה הארגונית של הרשות: "מערך האכיפה בתחום ניירות ערך משתנה. באתי לשירות הציבורי עם שליחות ואני מרגיש שתרמתי", הוא אמר אז.



בשלב זה , ליפסקר-מודעי קיבלה את האחריות על האכיפה המינהלית ברשות ני"ע.



"בתקופת כהונתי כממונה על האכיפה ברשות, השקעתי מאמצים רבים בקידום חוק האכיפה המינהלית", אומר גבאי כעת. "יש כיום גופים רגולטורים נוספים שלומדים את החוק ומבקשים לבסס מודל דומה גם בתחומם. אנחנו נמצאים כיום בקו פרשת מים בתחום האכיפה והרגולציה, ונראה כי אנו עומדים בפני שינוי משמעותי שישפיע על הדרך שבה מתנהלת האכיפה הכלכלית בישראל, בתווך שבין המינהלי לפלילי". לכן, לטענתו, ראה במשרד גורניצקי פלטפורמה אידיאלית להמשך העשייה בתחום .



"תיקון חוק ניירות ערך, הקמתו של בית המשפט הכלכלי ומהלכים נוספים בתחום עבירות הצווארון הלבן הובילו אותנו להבנה כי יש להרחיב את היקף פעילות המשרד בתחום זה", אמר עו"ד מוריאל מטלון, השותף המנהל של משרד גורניצקי. "הצטרפותו של גבאי תסייע התמודדות עם הדומיננטיות ההולכת וגוברת של התחום, בכל הקשור להתנהלות המערכת העסקית אל מול הרגולטורים השונים". לדברי מטלון, גבאי יצטרף לצוות הצווארון הלבן של המשרד שבראשו עומדים ראש המשרד, עו"ד פנחס רובין, ועוה"ד עופר צור וארז הראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully