וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השופט המחוזי יוסף שפירא צפוי להתמודד על ראשות נציגות השופטים

מאת שני מזרחי

5.12.2010 / 8:11

בלעדי הבחירות לתפקיד יו"ר נציגות השופטים יתקיימו בעוד שבועיים. עד מחר יכולים השופטים להודיע כי בכוונתם להתמודד על התפקיד. היו"ר המכהנת ורדה אלשיך עדיין לא הודיעה אם בכוונתה להתמודד שוב



>> בעוד כשבועיים יתקיימו הבחירות לתפקיד יו"ר נציגות השופטים. התאריך האחרון להודעה על התמודדות על התפקיד חל מחר.

למרות שאף אחד מהשופטים עדיין לא הודיע רשמית על הגשת מועמדותו, נודע כי שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, יוסף שפירא, מסר למקורביו כי בכוונתו להתמודד על התפקיד ואף קיבל את תמיכת נשיאת בית המשפט המחוזי בירושלים, השופטת מוסיה ארד.



הסיבה לכך שאף אחד מהשופטים לא יצא עדיין בהכרזה רשמית, נובעת כנראה מהעובדה שיושבת הראש הנוכחית, סגנית נשיאת בית המשפט המחוזי בתל אביב השופטת ורדה אלשיך, עדיין לא הודיעה רשמית אם בכוונתה להתמודד על קדנציה נוספת. השופטים, שאינם מעוניינים להתמודד מול השופטת הדומיננטית, ממתינים למוצא פיה.



נציגות השופטים היא הגוף המייצג את האינטרסים של השופטים מול גורמים שונים בתוך המערכת, כמו הנהלת בתי המשפט ונשיאי בתי המשפט. הנציגות מונה 36 חברים והיא כוללת נציגים של כל מחוזות השיפוט, שופטים ותיקים וחדשים הפועלים בוועדות השונות. בין הנושאים שבהם עוסקת הנציגות: שכר ותנאי העבודה של השופטים, משוב השופטים ותזכיר החוק המרחיב את סמכויות נציב תלונות הציבור על השופטים.



שפירא רוצה לפעול למען שופטי השלום



אם ייבחר לתפקיד, אומרים מקורביו, מבקש השופט שפירא לפעול בעיקר למען שופטי השלום: "הם רוב השופטים במערכת וכיום אין להם מסלול קידום ברור", אמר למקורביו.



בנוסף, מבקש שפירא לקדם את נושא השכר והקידום של השופטים. לדבריו, השופטים הם הציבור היחידי בין משרדי הממשלה שאין להם דרגות או מסלול קידומי ברור, מבחינת שכרם. בעבר כבר העלה השופט המחוזי שפירא את הנושא בפני שר המשפטים.



באחרונה פנה שפירא לשופטת אלשיך בבקשה שזו, מתוקף מעמדה הרשמי, תבקש להאריך את מועד מתן תגובת השופטים לתזכיר החוק שפורסם לפני כשבוע וחצי, המרחיב את סמכויות נציב תלונות הציבור על השופטים, וגם להתנהגותם מחוץ לכס השיפוט או לפני מינויים לשיפוט. "אי אפשר לצפות כי השופטים יגיבו לתזכיר שפוגע בהם במהירות שכזו. התגובה צריכה להיות מסודרת", הציגו מקורביו את עמדתו. "צריך לעשות סקר בקרב כלל השופטים, בעיקר בקרב שופטי השלום שתזכיר החוק יכול לפגוע בקידומם".



השופטת אלשיך מסרה בתגובה: "הנושא כולו הועלה בישיבת הנציגות הארצית מסוף נובמבר בה נכח גם השופט יוסף שפירא. הוחלט אז כי כל שופט בישראל יכול לפנות בנושא אל השופטת מיכל רובינשטיין (חברת נציגות השופטים, ש"מ) ולהעלות דברים. עד לפרסומים האחרונים בעיתונות איש מהשופטים לא פנה אליה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully