וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השותף הרביעי ברכישת תנובה מבנק לאומי: ישראלי שהקים חברת מצעים בארה"ב

מאת מיכאל רוכוורגר

5.12.2010 / 8:11

בלעדי לאומי לא הסכים לדרישותיו של דוד פורר, ובחר באבי גרוס כשותף בתנובה. גרוס מכר באחרונה את אחזקותיו בפעילות הטקסטיל



>> בנק לאומי, באמצעות זרוע ההשקעות הריאליות שלו לאומי פרטנרס, סיכם בימים האחרונים באופן עקרוני עם ארבעה משקיעים חדשים שירכשו כ-10.35% ממניות חברת המזון תנובה - כך נודע ל-themarker. הבנק רכש לפני כחודש את אחזקות מבטח שמיר בתנובה (20.7%).

השותפים החדשים בתנובה יהיו חן למדן (2.6%), ברונו לנדסברג (2.6%), משפחת תורג'מן (2.6%) ואבי גרוס (2.6%). המשקיעים יצטרפו לבעלי האחזקות בחברה - בעלת השליטה קרן איפקס (56%), ארגוני הקיבוצים (23.2%) ובנק לאומי (10.35%), שיחזיק ביתרת האחזקות של מבטח.



בנק לאומי סיכם עם למדן, לנדסברג ומשפחת תורג'מן על הצטרפותם להשקעה בתנובה כבר לפני כמה שבועות - אבל עד לשבוע האחרון לא היתה ברורה זהותו של המשקיע הרביעי.



עד לאחרונה נראה כי פורר, הבעלים של קבוצת ניופארם, יהיה המשקיע הנוסף בתנובה. ואולם פורר דרש פוזיציה נכבדת בתנובה, ולפי מקורבים ניסה להפעיל לחצים כדי שיאפשרו לו להגדיל את אחזקתו מעבר ל-2.6%.



למדן, לנדסברג ומשפחת תורג'מן מוכרים לציבור הישראלי. למדן הוא בעל השליטה בחברת אוריין, שעוסקת בשילוח בינלאומי ושירותים לוגיסטיים, ב-ups ישראל ובחברת האופנועים מטרו. לנדסברג הוא בעל השליטה בסנו. משפחת תורג'מן היא בעלת השליטה ברשת טחנות הקמח שטיבל. גרוס, לעומתם, נותר עד עתה רחוק מאור הזרקורים.



גרוס עזב את ישראל לאחר השירות הצבאי, ובמרוצת השנים הקים בארה"ב חברה המשווקת מצעים ומוצרי טקסטיל אחרים. מחזור ההכנסות השנתי שלה מוערך ביותר מ-350 מיליון דולר. באחרונה מכר גרוס את מרבית אחזקותיו בפעילות זו, וכעת הוא מתכנן ככל הנראה לחזור לגור בישראל. ככל הידוע, אל עסקת תנובה הוא הגיע באמצעות מתווכים משוק ההון הישראלי.



לאומי והשותפים החדשים ישלמו למבטח שמיר במועד השלמת העסקה כ-1.23 מיליארד שקל - מחיר המשקף לתנובה שווי של 2.1-2.2 מיליארד דולר. לפי הערכות, אם תנובה תציג תוצאות כספיות משביעות רצון ב-2010, היא תחלק דיווידנד של כמיליארד שקל במחצית הראשונה של 2011, שממנו ייהנו גם המשקיעים החדשים. תנובה תממן את חלוקת הדיווידנד לבעלי מניותיה באמצעות הלוואות בנקאיות.



המשקיעים החדשים נחשבים בעלי הון נזיל ואינם צפויים להיתקל בבעיות להשגת המימון לעסקה. הם יבצעו את השקעתם באמצעות חברות פרטיות, ובכך יעמדו בתנאים שהציבה זהבית כהן, מנכ"לית איפקס ישראל, שלא הסכימה לצרף משקיעים שיצטרכו לחשוף את התוצאות של הקבוצה.



את המגעים מטעם לאומי פרטנרס ניהלו ירון בלוך, המשנה למנכ"ל ומנהל ההשקעות הראשי שצפוי להיכנס בשבועות הקרובים לתפקיד מנכ"ל החברה, ועו"ד דליה טל, היועצת המשפטית של לאומי. כעת יצטרך לאומי להגיע להסכמות עם איפקס בנוגע לשאלת הנציגות של הבנק בדירקטוריון, וכן לסכם עם שמיר בעניין גובה הפיצוי ההדדי (אם בכלל) בכל הקשור לשוויה של תנובה בעתיד, בעת המכירה או ההנפקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully