וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תתכוננו להוט-נט: HOT מקבלת רישיון לאספקת אינטרנט

אמיתי זיו

5.12.2010 / 8:10

הרישיון הוענק לאחר הסכמת פטריק דרהי להפרדה מבנית מלאה בין הוט-נט ל-HOT



חברת הכבלים hot המתינה שנתיים לרגע שבו תקבל רישיון לאספקת אינטרנט, וכעת זה קורה. היום יעניק שר התקשורת משה כחלון רישיון אספקת אינטרנט (isp) לחברת הכבלים, לאחר שהוא חתם עליו ביום חמישי האחרון. הרישיון יסייע להגברת התחרות בענף האינטרנט בישראל. עם קבלתו, תקים hot חברה חדשה לאספקת אינטרנט.



עד כה כונה המיזם הוט-נט, אך ל-themarker נודע כי מיתוג החברה יהיה ultra fast internet) ufi), כשם רשת האינטרנט המהירה של החברה, ושם תיבת הדואר האלקטרוני של השירות תהיה ufimail.



תנאי הרישיון קובעים כי הוט-נט תהיה חייבת בהפרדה מבנית מלאה מהחברה האם: יהיה לה מנכ"ל נפרד, עובדים נפרדים, נדל"ן נפרד, ובעיקר מאזן כספי נפרד. hot לא תוכל להרחיב את חבילת הטריפל שלה לחבילה מרובעת באמצעות הוט-נט, אלא אם כן היא תציע לספקיות האינטרנט האחרות להצטרף באותם תנאים לחבילות. בינתיים מנהלת הפרויקט בחברה היא צילי פרידמן (מנהלת חטיבת תכנון וניהול ביצועים) ובהמשך ימונה להוט-נט מנהל במינוי קבע.



הוט-נט תתחרה בשלוש ספקיות האינטרנט הגדולות ששולטות בשוק: בזק בינלאומי, 013 נטוויז'ן ו-012 סמייל. בשוק פועלות גם חברות יותר קטנות: פרטנר, אקספון 018 וטריפל c. בשיחה עם בכיר בחברה הוא העריך שייקח ל-hot כשבוע מרגע קבלת הרישיון ועד השקת הפעילות. היות וב-hot ממתינים לרישיון זמן רב, לחברה החדשה יש כבר לוגו, קמפיין ותמחורים לחבילות האינטרנט השונות.



שנתיים של מאבק להשגת הרישיון



hot נלחמת לקבלת הרישיון כבר שנתיים. אבן הנגף היתה ש-hot רצתה שרישיון האינטרנט לא יחייב אותה להקים חברה חדשה בהפרדה מבנית, אלא שהחברה תהיה חלק אורגני ב-hot, ולתנאי זה לא הסכימו במשרד התקשורת. בעל הבית החדש בחברה, פטריק דרהי, הודיע באחרונה לשר התקשורת כחלון כי הוא מוכן לקבל את הרישיון בתנאים של הפרדה מבנית מלאה, והדבר סלל את הדרך לקבלת הרשיון. הוט-נט תהיה מופרדת מ-hot לחלוטין, כמו שבזק בינלאומי מופרדת מבזק.



הקמת הוט-נט מקרבת את דרהי צעד נוסף לשליטה בקבוצת תקשורת שלה כלל השירותים שקיימים בענף: סלולר (באמצעות מירס), טלוויזיה, טלפון, תשתית אינטרנט וספקית אינטרנט.



נכון לעכשיו hot אינה מעוניינת לשחק במגרש השיחות לחו"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully