וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלשיך: נאבקת למען שיפור תנאי שכרם של השופטים

שני מזרחי

5.12.2010 / 9:30



>> השופטת ורדה אלשיך נבחרה לתפקיד יו"ר נציגות השופטים לפני ארבע שנים, אז החליפה בתפקידה את השופטת יהודית צור מבית המשפט המחוזי בירושלים. אלשיך, שהתמודדה בבחירות הקודמות מול סגן נשיא בית משפט שלום בירושלים, יצחק שמעוני, גברה עליו ברוב של 30 מול 15 קולות.

השופטת אלשיך משמשת כחברת נציגות השופטים הארצית מזה כ-20 שנה, במהלכן ניהלה לא אחת מאבקים למען שיפור תנאי שכרם ועבודתם של השופטים.



לפני בחירתה הצהירה אלשיך כי מטרותיה כיו"ר הנציגות הם "בין היתר, שמירה על אמון הציבור בעבודת בתי המשפט והשופטים, מתן ביטוי ראוי לעמדות השופטים בנושאים הנוגעים לשמירת עצמאותה של המערכת".



בנוסף, אמרה אלשיך לשופטים כי בכוונתה לדאוג לתנאי הפנסיה של השופטים החדשים, שנכנסו למערכת לאחר 1995 ואינם זכאים לפנסיה תקציבית אלא לפנסיה צוברת. כן אמרה כי תאבק לביטול משוב עורכי הדין על השופטים, שבו ראו השופטים כפגיעה במעמדם.



למרות ניסיונותיה אמרו בשבוע שעבר שופטים חברי הנציגות: "ארבע שנים לאחר בחירתה ושני מאבקיה העיקריים נכשלו. השופטים החדשים עדיין אינם זכאים לפנסיה תקציבית ומשוב השופטים עומד לחזור ודווקא במחוז תל אביב".



אלשיך סירבה לומר האם בכוונתה להתמודד לקדנציה נוספת. בתגובה מסרה: "אינני מודיעה בעיתונות על כוונות מסוג זה, וגם לא לשאלות הקשורות לנושא הבחירות ליו"ר הנציגות הארצית שהוא עניין פנימי של השופטים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully