וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרהי סידר את החוב של HOT - ויחלק דיווידנד של 500 מ' ש'

מאת מיכאל רוכוורגר

5.12.2010 / 9:52

בלעדי בעל השליטה ב-HOT סיכם עקרונית עם הבנקים על מימון מחדש ב-3.5 מיליארד שקל. הבנקים הגדילו את האשראי במיליארד שקל ואישרו ל-HOT לחלק דיווידנדים, בראשונה זה יותר מעשור



>> לאחר יותר מ-10 שנים ללא דיווידנדים, ייפגשו בתקופה הקרובה בעלי המניות של חברת הכבלים hot עם מזומנים. ל-themarker נודע כי בעל השליטה החדש ב-hot, פטריק דרהי, צפוי לחלק דיווידנד של 450-550 מיליון שקל בחודשים הקרובים, כלומר עוד במסגרת הדו"חות של 2010. בכך תצטרף hot לחברות תקשורת הגדולות במשק - בזק, סלקום ופרטנר - ותהפוך אף היא לפרת מזומנים שתוציא את מרבית רווחיה השוטפים לבעלי מניותיה.



כדי לאפשר את חלוקת הדיווידנד ביצע דרהי ב-hot ארגון מחדש פיננסי בהיקף של כ-3.5 מיליארד שקל. דרהי סיים את הסכם המימון הקודם עם הבנקים הישראליים שנחתם ב-2006, כחלק מהמיזוג בין שלוש חברות הכבלים ההיסטוריות. הוא חתם על הסכם מימון חדש מול הפועלים, שיוביל את עסקת הסינדיקציה.

החתימה על ההסכם החדש צפויה בקרוב, בכפוף להשלמת הסעיפים המשפטיים. דרהי קיבל מהבנקים הסכמה עקרונית לכך ש-hot תתחיל לחלק דיווידנדים, מה שיקל את העומס הפיננסי שנטל דרהי על עצמו בעקבות הרכישות של מניות hot ומירס.



החוב של hot לבנקים נאמד ב-2.5 מיליארד שקל, 55% מהם לבנק לאומי. במסגרת מסמך ההבנות עם הבנקים יתבצע מימון מחדש של החוב של 2.5 מיליארד שקל, שייפרס על פני יותר מ-5 שנים. בנוסף, תקבל hot אשראי נוסף של כמיליארד שקל, כך שסך החוב הבנקאי שלה יגדל ל-3.5 מיליארד שקל. הבנקים המממנים את hot הם לאומי, הפועלים, דיסקונט, הבינלאומי ומזרחי טפחות.



hot סיימה את תשעת החודשים הראשונים של 2010 עם ebitda (רווח תפעולי תזרימי לפני הוצאות מימון, מסים, פחת והפחתות) של 925 מיליון שקל. החברה ייצרה בתקופה זו תזרים מזומנים מפעילות שוטפת של 837 מיליון שקל. קצב זה של יצירת מזומנים צפוי להספיק לה כדי לעמוד בהתחייבויות גם ללא צורך בשימוש באשראי הנוסף של כמיליארד שקל. בהתאם לכך, יוכל דרהי למשוך את התמורה בגין האשראי הנוסף כדיווידנד בשנה וחצי הקרובות.



נראה כי לאחר סגירה סופית של ההסכמים עם הבנקים, הוא יוכל למשוך דיווידנד ראשון בהיקף של כ-450-550 מיליון שקל. הדיווידנד הנוסף יחולק בהתאם לתוצאות של hot ב-2011.



דרהי זקוק לכסף בעיקר כדי להגדיל את אחזקותיו ב-hot. הוא מתכוון לרכוש בהקצאה פרטית עוד 2% ממניות החברה, וכן לרכוש את מניותיהם של אליעזר פישמן ונוני מוזס - ובכך להגיע לשליטה מוחלטת בחברה עם אחזקה של כ-66%.



סכום ההשקעה הכולל של דרהי בחברה מסתכם ב-1.03 מיליארד שקל ואמור להתבצע בצורה מדורגת. ב-2011 ההשקעה אמורה להיות 700-800 מיליון שקל. לצורך מימון העסקות האלה במקביל להסכמים עם הבנקים, פועל דרהי להשלמת הנפקה פרטית של אג"ח בתל אביב בהיקף של כ-600 מיליון שקל, הצפויה להתבצע בשבועות הקרובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully