וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיחוד האירופי נלחם בעברייני התנועה: הסכם חדש יטיל קנסות חוצי גבולות על עבירות בכביש

ניו יורק טיימס

5.12.2010 / 11:14

עד כה התאפשר לעבריינים לחמוק מקנסות על עבירות שבוצעו מחוץ לארצם



במשך שנים, תושבי אירופה נהגו בחופשיות ברחבי היבשת, עלו על המהירות המותרת, דיברו בטלפון הסלולרי תוך נהיגה או התעלמו מתמרורים – וכל זאת בידיעה שאם יקבלו דו"ח במדינה זרה, המשטרה לא תוכל לתפוס אותם כשיגיעו הביתה ולאלצם לשלם.



כעת, כל זה עומד להשתנות. במסגרת הסכם שנחתם ביום חמישי, מתכננות 27 מדינות האיחוד האירופי להגביר את שיתוף הפעולה שלהן באכיפת קנסות על עבירות כגון מהירות מוגברת, נהיגה בגילופין או אי חגירת חגורת בטיחות.



ההסכם הוא תוצאה של דיונים שנערכו שנים רבות, והוא עדיין צריך לקבל את אישור הפרלמנט האירופי לפני שיעוגן בחוק. הנציבות האירופית, הזרוע המבצעת של האיחוד אשר הציעה את התוכנית, בירכה על ההסכם.



לבלגיה, הולנד וגרמניה יש כבר הסכמים לא רשמיים לשיתוף פעולה ביניהן בנושא, אך מדינות אחרות לא היו יכולות עד כה להעניש נהגים ברגע שהם חוזרים למקום מגוריהם, אמרה הנציבות.



במסגרת ההסכם, שייכנס לתוקף החל מ-2013, הממשלות יוכלו לתת זו לזו גישה למידע הקשור לכלי הרכב שביצע את העבירה, וכך הרשויות במדינה שבה היא בוצעה יוכלו לעקוב אחרי העבריינים ולשלוח להם דו"חות. אם העבריינים לא שילמו את הקנס, הממשלה במדינה שבה הם חיים תהיה מחויבת לקחת על עצמה את המקרה, במידה ומדובר בקנס של 70 יורו (95 דולר) או יותר.



"הסיכוי של נהג ממדינה זרה לבצע עבירת תנועה גדול פי שלושה מזה של נהג מקומי", אמר סים קאלאס, סגן נשיא הנציבות האירופית הממונה על התחבורה, ביום חמישי. "אנשים רבים נוטים לחשוב שכשהם נוסעים לחו"ל החוקים כבר לא חלים עליהם. המסר הוא שהם דווקא חלים עליהם, וכעת אנחנו נאכוף זאת".



לדברי הנציבות, נהגים זרים מהווים 5% מהתנועה בכבישי מדינות האיחוד, אך כ-15% מעבירות המהירות. בצרפת השיעור הזה מגיע ל-50% במהלך חופשת הקיץ, כשמגיעים למדינה כלי רכב רבים מגרמניה, הולנד, בלגיה ובריטניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully