וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מומחים: אם אתר ויקיליקס ייכשל - הרעיון מאחוריו ימשיך להתקיים

סוכנויות הידיעות

5.12.2010 / 13:02

"הקונספט לא הולך להיעלם; קשה מאוד לשמור דברים בבטן אחרי שהם צפים למעלה", אמרו מומחים לסוכנות אי.פי



המייסד של ויקיליקס מבוקש, המערכות של האתר תחת התקפות חוזרות ונשנות של האקרים והעולם הקפיטליסטי מחרים אותו. אבל למרות שהעתיד אינו בטוח עבור ויקיליקס, אתר ההדלפות פתח תיבת פנדורה שקשה יהיה לסגור, כך העריכה סוכנות הידיעות אי.פי.



ויקיליקס, אשר העמידה את העולם על רגליו בעקבות שחרורם של מסמכים שונים – ביניהם מאות אלפי מסמכים דיפלומטיים של ממשלת ארה"ב – נמצאת בעיצומם של מאבקים גם בעולם המקוון וגם בעולם האמיתי. כמות התקפות ההאקרים הביאו לכך שהאתר הורד והופנה לאתר מראה שווייצי. המייסד ג'וליאן אסאנג' מתחבא ועומד בפני האשמות תקיפה מינית.



"לא משנה מה יקרה לדומיין ואפילו לארגון עצמו, הרעיון שעומד מאחורי ויקיליקס צפוי להמשיך", כך אמר ג'ושוע בנטון, מנהל נימן ג'ורנליסט, לאי.פי. בן לורי, מומחה לאבטחת רשת שייעץ לויקיליקס לפני השקת האתר ב-2006, מסכים: "הקונספט לא הולך להיעלם. קשה מאד לשמור דברים בבטן אחרי שהם צפים למעלה. כך למשל דברים אחרים שישנם ברשת והיו כאלה שמעדיפים שהם לא יהיו שם, כמו ספאם ופורנו. הם עדיין שם", אמר לורי.



אסאנג' מתחבא בימים אלה במקום כלשהוא בבריטניה. נגדו הוצא צו מעצר על ידי הרשויות בשוודיה - בה הוא מואשם באונס ועבירות מין נוספות. אם אסאנג' ייעצר על ידי ממשלת בריטניה קרוב לוודאי הוא ייכלא, לאחר תקופה ארוכה של דיונים משפטיים, ויכולתו להפעיל את אתר ויקיליקס תיפגע עוד יותר.
אסאנג' מכחיש את ההאשמות נגדו, ועורך הדין שלו טען שמדובר ביחסי מין בהסכמה, אם כי לא מוגנים.



אסאנג' הצליח לרכוש לעצמו אויבים רבים, חלקם אויבים חזקים מאד. לאחר ההדלפות האחרונות, פוליטיקאים בארה"ב דרשו להעמידו לדין בגין ריגול - או בסעיף גרוע יותר. אסאנג' בעצמו מכיר בכך שהוא הפך להיות מטרה נעה. "ישנן התקפות רבות נגדי, אבל מצד שני אני מקבל גם קרדיט רב על מה שאני עושה - כמעין כוח מאזן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully