וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גידול דרמטי בהשקעות תושבי חוץ במק"מים של בנק ישראל

רם עוזרי

5.12.2010 / 13:44

השקעה של 4 מיליארד שקל באוקטובר הגדילה את היקף המק"מים שמחזיקים הזרים ל-10.3 מיליארד שקל



בחודש אוקטובר 2010 השקיעו תושבי חוץ סך של כ-440 מיליון דולר (נטו) במניות בבורסה בת"א, לעומת השקעות בסך 100 מיליון בחודש הקודם ומימושים נטו באוגוסט - כך עולה מנתונים שמפרסם היום בנק ישראל. עיקר ההשקעות היו בענפי הפרמצבטיקה, התקשורת והאלקטרוניקה. בנוסף, השקיעו תושבי חוץ כ-140 מיליון דולר במניות ישראליות הנסחרות בחו"ל, כך נמסר היום מהחטיבה למידע ולסטטיסטיקה בבנק ישראל.



תושבי החוץ חוזרים בנוסף באוקטובר להשקיע במק"מים (מלווה קצר מועד) שמנפיק בנק ישראל. היקף ההשקעה באוקטובר עמד על כ-4 מיליארד דולר נטו, זאת לאחר מימושים נטו של כמיליארד דולר בחודש הקודם. מתחילת 2010 השקיעו תושבי חוץ באפיק זה כ-8.9 מיליארד דולר ויתרת האחזקות שלהם במק"ם עמדה בסוף אוקטובר על כ-10.3 מיליארד דולר.



גם באג"ח הממשלתיות נרשמה עלייה בהתעניינות של תושבי החוץ והם השקיעו כ-430 מיליון דולר, בעיקר באפיק הלא צמוד, בהשוואה להשקעה זניחה בחודש הקודם. היקף ההשקעות הישירות בישראל בחודש אוקטובר עמד על כ-370 מיליון דולר, בהשוואה לממוצע חודשי של כ-270 מיליון דולר בשלושת החודשים הקודמים. ההשקעות התרכזו בענף התקשורת והאלקטרוניקה ובענף ההובלה הימית.



מהצד השני של המטבע, גם תושבי ישראל מגדילים את השקעותיהם מעבר לים. בחודש אוקטובר הסתכמו ההשקעות נטו של תושבי ישראל במניות זרות הנסחרות בחו"ל בכ-760 מיליון דולר בהשוואה לממוצע חודשי של כ-400 מיליון. המשקיעים המוסדיים נענים להפצרות של קובעי המדיניות והיפנו יותר השקעות לחו"ל: בחודש אוקטובר השקיעו המוסדיים לבדם כ-420 מיליון דולר בחו"ל ואילו משקי בית השקיעו החודש כ-220 מיליון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully