וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל אקסלנס: "תוכנית האוצר להורדת דמי הניהול תפגע בנו, זה מעסיק את כל הגופים בענף"

נועם בר

5.12.2010 / 14:32

שלמה מעוז, הכלכלן הראשי של אקסלנס: "תגליות הגז עלולות להתברר כצרה, זה יחזק את השקל ויפגע בתעשייה"



תוכנית האוצר משבוע שעבר, להורדת תקרת דמי הניהול בגמל מ-2% מהצבירה ל-1.2% מהצבירה, ממשיכה להעסיק את ענף בתי ההשקעות. במסיבת עיתונאים שכינס הבוקר בית ההשקעות אקסלנס להצגת תחזית בית ההשקעות לשנת 2011, אמר מנכ"ל אקסלנס ,דוד ברוך: "אין ספק שתוכנית האוצר שהתפרסמה בשבוע שעבר תפגע בהכנסות שלנו. זה דבר שמעסיק כעת את כל היצרנים בענף".



"יהיה מסוכן מאוד אם המגמה של התערבות הרגולטור בדמי הניהול תגלוש גם למקומות שבהם אין כשלי שוק. המגמות הרגולטוריות עלולות לפגוע בתחרות ולהשאיר את ענף בתי ההשקעות כמו ענף הסלולר עם מספר גופים מועט ששולט בכל הענף. אנחנו מצפים לעבודה נחושה וזריזה של הרגולטור כך שמרכיבים אחרים של תוכנית האוצר, כמו האפשרות לתת לחברות גמל למכור ביטוחים, ייעשו בלוח זמנים קצר יותר ויאפשרו תחרות אמיתית מול ביטוחי המנהלים", הוסיף מנכ"ל אקסלנס.



קודם לכן הציג שלמה מעוז, הכלכלן הראשי של אקסלנס, תמונת מאקרו עגומה לשנה הבאה. "בניגוד לסיבוב הקודם של המשבר בו יצאנו חזקים בגלל שרכבנו על גבו של העולם שעשה פעולות מרחיבות, הפעם העולם הולך לצמצום הגדול שהיה במאה האחרונה וזה יפגע בנו". לדבריו אפילו גרמניה, החזקה שבמדינות האיחוד האירופי, חשופה למשבר. "60% מהיצוא של גרמניה הוא לתוך אירופה וזו בעייה. הצמצום באירופה בשל המשבר של מדינות אחרות שם יפגע ביצוא של גרמניה", אמר.



מעוז טוען כי בנק ישראל מצוי במצב בעייתי מאוד בכל הקשור למדיניות המוניטרית שלו: "הוא מאוד היה רוצה להעלות ריבית כבר היום אך לא יכול, בגלל הפגיעה ביצוא שתנבע מהתחזקות השקל. לא החודש וגם לא בחודש הבא. לבנק ישראל אין הרבה ברירות והוא יצטרך בקרוב לעשות בקרוב פעולות שיאפשרו לו להעלות בהמשך ריבית. מדובר כאן בפעולות שימנעו יבוא הון זר על ידי הטלת מגבלות על המשקיעים הזרים כך ".



בהמשך להתחזקות השקל טוען מעוז כי מציאת מאגרי הנפט והגז מול חופי ישראל היא צרה צרורה של מדינת ישראל. "מדובר כאן בצרות של עשירים אבל זו צרה. ההכנסות ממיסים יגדילו את החשבון השוטף והמטבע יתחזק כך שהיצוא ואיתו התעשייה המקומית ייפגעו קשה. מעוז מציע כי המדינה תקים קרן עושר שאליה ינוקזו הכנסות המדינה מגילוי הגז, הכסף הזה ייועד לדורות הבאים ולא ייעשה בו שימוש כעת בתקציב השוטף, כשאנחנו נהנה רק מפירות ההשקעות שיבוצע בכסף הזה. "זה דבר שנעשה כבר במדינות אחרות בעולם כמו נורבגיה, סינגפור ורוסיה", הוסיף מעוז.



האריה החזק בג'ונגל בוחר במניות



גילי כהן, מנהל ההשקעות הראשי של אקסלנס, אמר במסיבת העיתונאים כי כל עולם ההשקעות מוגדר כעת מחדש כשגם אג"ח ל-10 שנים של ארה"ב הפכה לנכס ספקולטיבי. "כשמבינים שהחוב הספרדי הוא רבע מהתוצר הגרמני אז גם גרמניה לא בטוחה". לצד זה מרגיע כהן מהחשש להמשך אירועים של חדלות פירעון בחברות ישראליות. "משבר האשראי של הפירמות מ-2008 הסתיים. לא נראה כאן כבר פירמות שנתקלות בקושי להחזר חוב שלהן".



לדברי כהן, אפיק המניות הוא אלטרנטיבת ההשקעה השפויה שיש כיום בשוק ולאו דווקא מסיבות נכונות. "הבנק הפדרלי אומר היום בצורה ברורה שהוא הולך להשפיע על תחושת העושר של הציבור דרך שוק המניות. כשהאריה החזק בג'ונגל אומר את זה מומלץ להתחשב בכך". לדבריו גורמים נוספים כגון מלחמות המטבע שעוזרות ליצואנים בארה"ב, השקעות קפיטליות שעושות היום חברות בארה"ב לאחר שנים של הימנעות ופחת דו ספרתי והעובדה שגופים מוסדיים בחו"ל נמצאים כיום בחשיפה מנייתית הנמוכה מהחשיפה הרגילה שלהם, כל אלו תומכים באטרקטיביות של שוק המניות. "עם זאת, אנחנו לא נמצאים במצב שאפשר לעשות השקעות שגר ושכח כמו שפעם עשינו. צריך להיות כל הזמן עם היד על הדופק", הדגיש כהן.



לסיכום, כהן ממליץ ל-2011 על מניות בעלות תשואת דיבידנד גבוהה במיוחד, מניות של חברות הנהנות מתזרים מזומנים גבוה. "סקטור הבנקים מומלץ במיוחד. הוא גם חזר לחלק דיבידנדים וגם נמצא כיום בפוקוס של הזרים וצפוי לנקז הרבה כסף כמו ענף הסלולר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully