וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי הבינלאומי מזהירים ממיזוג הבנקים

חיים ביאור

5.12.2010 / 15:25

יו"ר ועד העובדים בבנק הבינלאומי מזהיר מהמגעים למיזוג הבנק עם מזרחי-טפחות. "מהלכים כאלה עלולים להוביל לפיטורי עובדים ולתהליכים קיצוניים ביותר בסדרי העבודה"

חמישה שבועות בלבד לאחר השביתה של פקידי הבנק הבינלאומי, ועד העובדים בראשות חנוך ליבנה, מאיים לחדש את המאבק, שיכלול שביתה או עיצומים, אם הנהלת הבינלאומי לא תיכנס עמו לדיונים על שמירת מעמדם וזכויותיהם הכלכליות של העובדים לנוכח מהלך המיזוג המתוכנן עם בנק מזרחי-טפחות.

בפנייה של ליבנה למנכ"ל הבינלאומי, סמדר ברבר-צדיק, נאמר כי הנהלת אחד הבנקים המיועדים למיזוג, המזרחי-טפחות, אישרה חלק מהעובדות שהופיעו ב-The Marker בהודעה לבורסה לעיתונות. "כידוע לך, בעת שמתנהל משא ומתן על שינוי באחזקת הבעלות על הבנק, בוודאי על מיזוגו, יש ליידע מיידית את ארגון העובדים על דבר המו ומהותו", אומר ליבנה בפנייתו לברבר-צדיק. "כמו כן יש לבוא עמנו בדברים באופן מיידי, מכיוון שיש לנו הסכמי עבודה קיבוציים שמהלכים של מיזוג עלולים לסתור אותם”.

ליבנה אומר בפנייתו כי "יתרה מכך, מהלכים כאלה עלולים להוביל לפיטורי עובדים ולתהליכים קיצוניים ביותר בסדרי העבודה בבנק ובחיי העבודה, שלא נוכל להסכים להם או לאפשר אותם". לפיכך הוא דורש מהנהלת הבנק ליידע את ארגון העובדים מיידית ולנהל עמו מו"מ על שמירת הזכויות הכלכליות של העובדים וממעמדם בבנק.

הוא מוסיף שהסכמי העבודה בבינלאומי מחייבים את הנהלתו לחשוף כבר בשלב זה לקונה או לבעל השליטה החדש את דרישות ועד העובדים, הן הכספיות והן אלה הנוגעות להארכה ולשימור כל הסכמי העבודה הקיבוציים לטווח ארוך.

עוד אומר ליבנה בפנייתו למנכ"לית הבנק כי "למען הסר ספק - אנו נתנגד ונפעל נחרצות למנוע את אבדן העצמאות של הבינלאומי ונעשה כל שיתבקש לשמור על מקור פרנסתנו. הבנק הבינלאומי אינו נכס עובר לסוחר בלבד, אלה ביתנו ועתידנו הכלכלי ואנו נשמור עליו ככזה. מכיוון שאנו חוששים מפני יצירת עובדות בשטח, אנו דורשים מענה דחוף בתוך יממה לפנייתנו. במקביל אנו שומרים לעצמנו כל זכות לפעול בכך דרך חוקית, אם לא נענה".

הבינלאומי הגיב כי "הבנק הכחיש את הנאמר בידיעה, הכחשה שמופיעה כמובן בידיעה בעיתון. החברה האם - פיבי והבנק הוציאו כבר ביום שישי בבוקר דיווח מיידי לבורסה, ובו נאמר כי לא התנהל ולא מתנהל כל משא ומתן בנושא, דיווח שנשלח הבוקר לידיעת כלל עובדי הבנק, בכללם ליו"ר ועד הפקידים. לאור הכחשות חד משמעיות אלה לא ברורה הפנייה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully