וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין לחץ - ורומן אברמוביץ' ישתתף במימון אירוח הגביע העולמי ב-2018

סוכנויות הידיעות

5.12.2010 / 15:33

פוטין בהופעה בטלוויזיה: "תנו לו לפתוח קצת את הארנק, יש לו המון כסף"; רוסיה תבנה 13 איצטדיונים חדשים



רומן אברמוביץ', המיליארדר והבעלים של מועדון הכדורגל צ'לסי, ייקח תפקיד מוביל בהכנות לגביע העולמי 2018, לאחר שראש ממשלת רוסיה ולדימיר פוטין אותת שעליו לפתוח את ארנקו ולסייע במימון הטורניר.



אברמוביץ', שמממן כבר את נבחרת הכדורגל הלאומית של רוסיה, היה חבר בולט במשלחת של מוסקווה לציריך, שם החליטה התאחדות הכדורגל העולמית פיפ"א בשבוע האחרון להעניק לרוסיה את הזכות לארח את המשחקים.



אברמוביץ', 44, צפוי להשקיע מיליוני דולרים בעת שממשלת רוסיה משקיעה 3.8 מיליארד דולר לבניית 13 אצטדיונים חדשים ולשיפוץ שלושה קיימים. עוד 11 מיליארד דולר נדרשים לשיפור תשתית התיירות, במיוחד לבניית מלונות בני השגה לאוהדים.



פוטין אמר לאחר זכייתה של רוסיה באירוח כי אברמוביץ' יוכל להקל על הממשלה את מימון הבנייה בגביע העולמי אם ישקיע באופן פרטי. "אינני שולל את האפשרות שמר אברמוביץ' ישתתף באחד מהפרויקטים הללו", אמר פוטין בטלוויזיה. "תנו לו לפתוח קצת את הארנק. זה לא ביג דיל - הוא לא ירגיש בכך. יש לו המון כסף".



ג'ון מאן, דובר חברת האחזקות של אברמוביץ', מילהאוס קפיטל, אישר כי איל ההון נכון לתרום "בשותפות עם המדינה". אברמוביץ' מדורג כאדם ה-50 בעושרו בעולם לפי "פורבס", עם הון המוערך ב-11 מיליארד דולר.



האוליגרכים של הקרמלין מבינים היטב את רמיזות הקרמלין בנוגע לתמיכה בפרויקטים פטריוטיים. כולם זוכרים את גורלו של מיכאיל חודורקובסקי, איל הנפט שנמצא בכלא כבר שבע שנים, ודינו ייפסק במשפט שני החודש. האישומים נגד חודורקובסקי נחשבו לנקמה נגדו על תמיכתו באופוזיציה ברוסיה.



פוטין הפגין את יחסו השתלטני כלפי תאגידים ביוני, כאשר השליך עט על איל המתכות אולג דריפסקה והורה לו לחתום על חוזה להציל בית חרושת כושל.



אברמוביץ' בנה את אימפריית העסקים שלו בשורה של עסקות בתחום הנפט, והתמנה למושל צ'וקוטקה בסיביר, שם הוא השקיע חלק גדול מכספו והתבודד מהקרמלין. לאחר שקנה את צ'לסי, התעוררה ביקורת כלפיו על זניחת מולדתו. ביום חמישי רמז פוטין שעל אברמוביץ' עדיין לכפר על הרכישה. "רוב האנשים מכירים אותו כאוליגרך שקנה את צ'לסי. ברוסיה, זה עדיין מעורר רגשות חיוביים ושליליים", ציין ראש הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully