וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות השריפה בכרמל: שר התמ"ת יוזם חקיקה שתגן על עובדים מפיטורים עקב מצבי אסונות

חיים ביאור

5.12.2010 / 15:58

כיום החוק אינו מתייחס לאסון שריפה, ולכן לעובד אין זכות להיעדר מהעבודה



שר התמ"ת, בנימין בן אליעזר, יוזם החלטת ממשלה ולפיה משרדו יכין תיקון לחוק הגנה על עובדים בשעת חירום באופן שעובד יהיה מוגן מפני פיטוריו ממקום העבודה עקב מצבים של אסונות המוניים, דוגמת השריפה שפרצה בכרמל.




כיום החוק אינו מתייחס לאסון שריפה, ולכן לעובד אין זכות להיעדר מהעבודה עקב שריפה בלי להפסיד משכרו.



לדברי בן אליעזר, התיקון לחוק יאפשר מענה מקיף ומהיר ככל הניתן להשבת החיים על כנם לאחר קרות האסון ובמקרה הנוכחי - מיד לאחר כיבוי השריפה בכרמל. "לא ייתכן מצב שבו תושבים נקרעים בין ההוראות של המשטרה, הצבא או כוחות הכיבוי שלא לצאת את בתיהם או לא להגיע למקומות עבודתם, לבין הדרישות של מעסיקיהם להתייצב לעבודה", אמר בן אליעזר.



הוא קרא למעסיקים להימנע מלפטר עובדים שנמנע מהם לצאת מבתיהם עקב השריפה בכרמל, גם בטרם יתוקן החוק.



חוק הגנה על עובדים בשעת חירום שהתקבל ב-2006 בעקבות פרוץ מלחמת לבנון השניה, קובע שבשעת התקפה או בעת מצב מיוחד בעורף (כהגדרתם בחוק התגוננות אזרחית) ייאסר על מעסיק לפטר עובד בשל היעדרותו מהעבודה עקב הוראה שניתנה שעת חירום. עוד קובע החוק כי בשעת התקפה או מצב מיוחד אזור לפטר עובד שנעדר מהעבודה לצורך השגחה על ילדו הנמצא עמו או עקב סגירת מוסד החינוך שבו לומד או שוהה הילד. "ראוי שהוראות אלה יחולו גם בעת מצב של אסון דוגמת השריפה שפרצה בכרמל, אף שבמקרה זה לא הוכרז על אירוע המוני", אומרים במשרד התמ"ת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully