וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרכז השלטון המקומי: שיקום הדירות והמבנים ברשויות המקומיות ייארך שנה לפחות

ליאור דטל

5.12.2010 / 18:18

שרון עזריאל: "הסכום שהקציבה המדינה הוא לעג לרש; נזקי השריפה גדולים בהרבה יותר מההערכה ראשונית"



"הסכום שהקציבה המדינה לטיפול באזור האסון הוא לעג לרש, נזקי השריפה גדולים בהרבה יותר ממה שנראה לעין בהערכה ראשונית" - כך אמר שרון עזריאל, ממלא מקום מנכ"ל מרכז השלטון המקומי, המרכז את הרשויות המקומיות בישראל, וראש אגף הביטחון של המרכז. עזריאל מצוי בשטח השריפה מאז סוף השבוע ומרכז את פעולות המרכז.




"אנחנו למודי ניסיון כתוצאה ממלחמת לבנון השנייה ומקווים שהבטחות השרים לא נכתבו על קרח ושמשרדי הממשלה לא ייעלמו ביום שלאחר האירוע. מעבר לבתים שנשרפו יש אלפי בתים, דירות ומבנים שלא נפגעו מהאש אבל נפגעו כתוצאה מהעשן, האפר והחומרים הכימיים ששימשו את המטוסים לכיבוי השריפות. גם בתים שלא היו בטווח האש מוגדרים מבחינתנו כנפגעים". עזריאל אמר כי לפי הערכות הראשוניות של המרכז, שיקום הרשויות המקומיות, מבני הציבור, ובתי התושבים ייערך לפחות שנה.



"ברור שתוך חודש הרעש סביב הנושא יידעך וישכחו מנזקי השריפה. זה החשש שלנו ולא ניתן שזה יקרה. צריך לבדוק מה הביא למחדל, אך במקביל אסור להתעלם מהתושבים". אומר עזריאל.



הרשויות המקומיות באזור האסון פעלו במהלך סוף השבוע כדי לקלוט את מפוני השריפה, כל הרשויות המקומיות בישראל הקימו מוקדים מיוחדים לקליטת משפחות מפונות מאזור השריפה, שנקלוט בישובים סמוכים, אך גם בישובי המרכז התכננו לכך וערוכים לקלוט מפונים בבתי תושבים שהתנדבו לכך ובמרכזים של הרשויות המקומיות. בנוסף, הרשויות המקומיות החלו לסייע לרשויות באזור הכרמל בציוד דרוש.



עם תחילת האש הוקם בשלטון המקומי מטה חירום, בדומה לזה שהוקם על ידם במלחמת לבנון השנייה. שם נוצר קשר עם כל הרשויות בארץ וקציני הביטחון, כדי לרכז את בקשות הסיוע מהרשויות ומהתושבים.



בשלטון המקומי החלו להיערך ליום שלאחר כיבוי השריפה ולדרישות החדשות שיעלו מהשטח. לפי מרכז השלטון המקומי, אחת הבעיות הגדולות בהן תדרש סיוע לאחר שמאמצי כיבוי האש יצליחו הוא בניקוי הישובים - שסובלים מזיהום אוויר, ורחובותיהם התמלאו בפיח, עשן ונשורת שריפה, והמרכז נערך לשלוח ציוד, וצוותים לשיפור פני העיר לסיוע בניקוי, ושיקום השטוחים הציבוריים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully