וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משקיעי גבעות רוכבים על הקמפיין שניהלו הכבאים נגד האוצר

אבי בר-אלי

6.12.2010 / 6:49



>> הקמפיין התקשורתי האגרסיבי שמנהלים בשבועות האחרונים מחזיקי יחידות ההשתתפות בשותפויות חיפושי הגז והנפט רשם אתמול עליית מדרגה, במהלך מעורר מחלוקת. זאת, לאחר שאסון השריפה בכרמל גויס בידי כמה מן המשקיעים ככלי לתקיפת משרד האוצר במאבקם נגד העלאת חלקה של המדינה בתמלוגי הגז והנפט.

אתמול נשלחו לכתובות המייל של אנשי תקשורת רבים ושל אישי ציבור ומשרדי ממשלה כמה הודעות דואר אלקטרוני שכללו חומרי הסברה מטעם ארגון הכבאים המקצועיים בישראל. חומרים אלה הוכנו והופצו בספטמבר 2009, במסגרת מאבק הארגון לשיפור תנאי העבודה של הכבאים ולשדרוג מערך הכבאות בישראל.



בין היתר, כללו הודעות הדואר מצגת שהוכנה בידי הארגון עבור ועדות הכנסת, פרוטוקולים של דיונים בכנסת, וכן הפנייה לדף פייסבוק שבו מוחים הכבאים בסרטון שהכינו על קשירת ידיהם בידי האוצר, שמפקיר אותם לכאורה להתמודד עם השריפות בהיעדר אמצעים מספיקים וכוח אדם. כמו כן, כללו המיילים ססמאות כמו "שר האוצר משחק באש", שבהן מופיעה דמותו של יובל שטייניץ מנגנת בכינור על רקע יישוב בוער.



הודעות הדואר שנשלחו כללו גם התייחסות אקטואלית, שכללה בין היתר קריאה למינוי ועדת חקירה ממלכתית, לרבות פנייה אישית לשטייניץ. ואולם, בשיחה עם דוברות מכבי האש, כמו גם עם יו"ר ארגון הכבאים המקצועיים יואב גדסי, הובהר כי לא ידוע להם על חידוש הקמפיין. גדסי הוסיף כי מעייני הארגון מופנים בימים אלה לטיפול בשריפה בכרמל בלבד - וכי מדובר בחומרי קמפיין שנוהל לפני כשנה, ולא חודש.



מבדיקה שערך themarker עולה כי כתובת הדואר האלקטרוני ששימשה את שולח ההודעות המקוונות זהה לכתובת קמפיין אחר שנוהל בחודשיים האחרונים - קמפיין משקיעי שותפויות חיפושי הגז והנפט. מהבדיקה עולה כי לפחות בשתי הזדמנויות שונות נעשה בכתובת משלוח ההודעות אודות קמפיין הכבאים שימוש מוקדם יותר לשם שיגור הודעת דואר בדבר "רמיסת המשקיע הקטן", וכן הודעה בגנות מאמר שפורסם ב-themarker נגד קמפיין "המשקיעים הקטנים". הודעה זו אגב, נשלחה תחת שם המוען: "משקיע גבעות".



בשבועות האחרונים מנהלת קבוצת משקיעים בשותפויות החיפושים, בהם גם ועד פעולה מטעם בעלי יחידות חברת חיפושי הנפט גבעות עולם - קמפיין מקוון התוקף באמצעות הודעות דואר אלקטרוני, סרטונים וסטיקרים, את מסקנות ועדת ששינסקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully