וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברי בר-ציון ראוי

שמואל סלבין

6.12.2010 / 6:49

נציבות שירות המדינה



>> גילוי נאות: אני מכיר את ברי בר-ציון כמעט 20 שנה, ומאוד מעריך אותו במישור המקצועי. ברבות השנים גם התקרבנו והתיידדנו באופן אישי.

מכאן לעניין עצמו: מירב ארלוזורוב ("ארץ אוכלת פקידיה", themarker, 30.11) טוענת שמועמדים ראויים ומבטיחים מדירים את רגלם מהשירות הציבורי, שראוי, ובכך היא ודאי צודקת, שיהיו בו הטובים ביותר.



אציע אפוא נקודה למחשבה: אולי חלק מהבעיה טמון באותו לינץ' שעושים בכל מועמד ראוי מיד כשמתפרסם שמו? אריאל שרון אמר פעם שבאווירה שיש כאן נגד אנשים, אפשר למנות לתפקידים בכירים רק תינוקות מהפגייה. לכל השאר יש מתנגדים. הבעיה היא שמי שיישאר בסוף הם הבינוניים, ולא כאלה שיש להם עולם של עשייה. מי שלא רב עם איש ולא עשה מאום, ימשיך לא לריב ורק ישקוד על בינוניות. וכך ייראה העסק ואנו נמצא את עצמנו עם שירות ציבורי מידרדר והולך.



למעשה, זה בדיוק מה שקורה בעצם כיום לבר-ציון. אשים ידי באש ואומר - הוא מועמד ראוי ביותר לתפקיד נציב שירות המדינה. אומרים שאין לו ניסיון? קשקוש. מדובר באדם בן 45, ללא ספק לא ינוקא, שהוכיח במשך שנים רבות שהוא יודע לנהל, יודע להוביל מהלכים משמעותיים ורפורמות ויודע לצעוד בנחישות עד להשלמת מהלך. כן, תמיד יש מי שלא יאהב זאת וישמיץ.



הכרתי את בר-ציון דווקא בעולם התקשורת, עת הצעיד קדימה עסק מפסיד והפך אותו לרווחי באופן מרשים. בהמשך, במפעל הפיס ולאחר מכן כבכיר במשרד האוצר - היה בר-ציון תמיד בין הבולטים ביותר וזכה להערכה רבה. אך הדוגמה הבולטת ביותר ברקורד שלו היא ניהול בית החולים ביקור חולים בתקופה של פירוק. הוא ניהל מבצע הצלה מוצלח שזכה לשבחים רבים - ממצב חידלון הגיע בית החולים לעודף של 20 מיליון שקל.



בתום אותה תקופה כתב השופט יוסף שפירא, שופט בית המשפט המחוזי בירושלים שדן בעניין: "בית החולים מתפקד באיזון תפעולי, ויש מחלקות שתפוקתן גבוהה אפילו מאשר בתקופה שלפני הפירוק. כל זאת לא מעט בשל ניהול נכון של המפרק, בר-ציון, ולא פחות צוות עובדי בית החולים, שתרמו והשקיעו להצלת בית החולים בתקופה קשה".



כן, גם אז הועלו אותן טענות שונות ומשונות של אותם מתנגדים. הן אפילו נבדקו. לא נמצא בהן מאום. בר-ציון הוא לא רק מנהל מצוין, הוא גם אדם ישר והגון. אלה המנסים להכפישו כעת הם מי שנפגעו מיושרתו. הוא לא מסוג האנשים שמחפש לעצמו רק כיסא לשבת עליו. הוא אדם שיניע יוזמות, לא יהסס לומר את האמת שלו, ויגרום למערכת שהוא עומד בראשה להתפתח ולזנק קדימה. זה בדיוק מה שאנחנו צריכים בראש נציבות שירות המדינה.



הכותב הוא איש עסקים, ובעבר היה יועץ כלכלי לראש הממשלה, מנכ"ל משרד האוצר ומנכ"ל משרד העבודה והרווחה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully