וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במקום פייסבוק בזמן העבודה: רשת חברתית לניהול מטלות

מאת טום דייבנפורט

6.12.2010 / 6:49

מערכות תוכנה חדשות עשויות לספק לעובדיכם רשת חברתית מותאמת לצורכי החברה, שתאפשר שיתוף מידע ושיפור הפריון בעבודה



>> מנהלים רבים ניצבים בימים אלה בפני דילמה חברתית. הם רוצים להשתמש במדיה חברתית כדי להשיג מידע מלקוחות ומעובדים משום שהם מבינים שכושר השיפוט של ארגון משתפר כשהוא מבוסס על תובנות מכמה נקודות השקפה - אך הם אינם יכולים לאפשר לעובדיהם להשתמש במדיה החברתית במהלך העבודה משום שהם חוששים שהדבר יפגע בפריון.

כולנו מכירים את הציוצים בטוויטר, את הפרופילים בפייסבוק ואת הכתיבה על הקירות, אך יצירת ערך עסקי מאותן פעילויות חברתיות לא קלה. המפתח הוא שילוב בין הרשת החברתית לפעילות ארגונית מבוססת מחשב.



הרבה לפני שהמחשבים האישיים איפשרו שיחות מקוונות, הם סייעו ליצור מערכות עסקיות, כמו תוכנות לניהול משאבים וכלים להזרמת תהליכי העבודה ולתיעוד נהלים תוכנות אלה הקלו על העבודה והובילו לשיפור בפריון.



ואולם, כדי לשפר את היעילות יש צורך שאנשים ישתפו את הידע ואת המומחיות שלהם זה עם זה. כאן נכנסת המדיה החברתית לפעולה. היא מקלה על יצירת קשר לשם קבלת סיוע והעברת מידע בדרך זו אינה כרוכה במערכות ניהול ידע מתקדמות.



קחו לדוגמה את קוגניזנט 2.0 - סביבת עבודה חדשה שנוצרה בידי קוגניזנט, חברת טכנולוגיות מידע הודית. המערכת מתווה מבנים לפרויקטים ולניהול מטלות, ואת המשאבים החברתיים שעשויים לסייע בהשלמת המשימות. באופן זה, יכול מישהו שעובד על בעיה הקשורה למחשוב ענן, להעלות שאלה בנושא בפורום מקוון, או לחפש עובדים בעלי רקע במחשוב ענן. לפי אנליזה שערכה החברה עולה כי העובדים הפוריים ביותר הם אלה שמשתמשים במערכת בתדירות הגבוהה ביותר.



הניסיון של קוגניזנט ממחיש כי השילוב בין היבטים חברתיים למערכת עבודה פנימית יכול להבטיח שהעובדים ישלימו את המטלות שלהם גם בזמן שהם מדברים עם עובדים אחרים. תוספת המרכיב הניהולי לרשת החברתית מאפשרת לכולם להתמקד בעבודה שלפניהם ולהגדיל את הפיריון.



הכותב הוא נשיא מחלקת טכנולוגיות מידע וניהול במכללת בבסון



***



הסוגיה: איך אפשר לנצל את יתרונות המדיה החברתית מבלי שתפגע בתפוקות העובדים?



הפתרון: על ידי אימוץ סביבת עבודה חדשה הדרך: יצירת מערכת פנימית המספקת את צורכי השיתוף וההתייעצות



harvard business monday morning



מפרסומי בית הספר למינהל עסקים של אוניברסיטת הרווארד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully