וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארבעה עקרונות שאפשר ללמוד מאשת תקשורת מצליחה

מאת ג'פרי פפר

6.12.2010 / 6:49

המיזוג בין "ניוזוויק" לאתר דיילי ביסט הוא ההישג האחרון בקריירה הארוכה והמפוארת של טינה בראון, מי שהיתה עורכת המגזינים היוקרתיים "ואניטי פייר" ו"ניו יורקר"



>> באחרונה התבשרנו על מיזוג בין המגזין "ניוזוויק" ובין אתר האינטרנט דיילי ביסט, המייצג הישג כביר נוסף לטינה בראון, המייסדת והעורכת הראשית של דיילי ביסט.

במהלך 30 שנות קריירה זכתה בראון להצלחה רבה בעולם העיתונות. היא שימשה כעורכת "ואניטי פייר", ה"ניו יורקר" ואף לתקופה קצרה ערכה את המגזין "טוק". הסיפור שלה יכול ללמד אותנו כמה לקחים על הדרך להשגת עוצמה:



1. לא חייבים להרוויח כסף כדי להצליח. הדיילי ביסט צפוי, לפי דיווחים, להפסיד 10 מיליון דולר השנה. ה"ניו יורקר" הפסיד גם הוא כסף בתקופה שבה עבדה בראון במגזין, ו"ואניטי פייר" הרוויח מעט מאוד. שני המגזינים, לעומת זאת, זכו בפרסים מקצועיים.



2. כדי להיות מצליחים צריך להיראות מצליחים, בייחוד בתעשיית המדיה. מגזינים ואתרי אינטרנט מצליחים אם הם מושכים תשומת לב. בראון עצמה אמרה בראיון לתוכנית "60 דקות" ב-1992 כי התפקיד שלה כעורכת הוא לפתות וללכוד את הקוראים. היא עשתה זאת על ידי הצגת תוכן מעניין ואף שערורייתי לעתים. מי יכול לשכוח את שער ה"ואניטי פייר" מ-1991 שבו הצטלמה דמי מור בעירום בהריון מתקדם?



3. המוניטין והרשת החברתית שלכם פועלים בהדדיות ומחזקים זה את זו. בראון לא היתה מנהלת שיושבת במשרד ומנהלת את הארגון שלה מרחוק - היא היתה פעילה ואקטיבית גם בשטח. בעסק שבו העיסוק הבסיסי הוא לייצר רעיונות ומידע, יכולתה של בראון להכיר ולהיות מוכרת היתה חיונית.



4. חשיבות ה"עור העבה" והעמידות. בתוכנית "טודיי שואו" שבה התראיינה בראון בעקבות סגירת המגזין "טוק" ב-2002 חזר המנחה על דברים נבזיים שנאמרו עליה ועל המגזין שאותו ערכה. נראה כי ההערות לא פגעו כלל בראון. היא המשיכה להגן על אנשי הצוות ועל איכות המוצר שלה. "בכל קריירה ארוכה ואדירה יש לפחות שיבוש אחד", אמרה ל"ניו יורק טיימס" בראיון באותה שנה. "אני מאוד גאה בכך שלקחתי את הסיכון".



הכותב הוא מרצה להתנהגות ארגונית באוניברסיטת סטנפורד



***



הסוגיה: מה אפשר ללמוד מקריירה מצליחה של עורכת בכירה? הפתרון: פרסים מקצועיים מעלים את ערכו של הארגון גם כשאינו רווחי מאוד הדרך: פרובוקציות לפיתוי הקוראים, שמירה על נאמנות למוצר ולעובדים ולקיחת סיכונים



harvard business monday morning



מפרסומי בית הספר למינהל עסקים של אוניברסיטת הרווארד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully