וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קולפלנט השלימה גיוס של 18.6 מיליון שקל בהנפקת מניות ואופציות

מאת יורם גביזון

6.12.2010 / 6:49

ההסכם הוכרז שבועיים לאחר החתימה על הסכם עם חברת פייזר לשיתוף פעולה במחקר ופיתוח



>> חברת קולפלנט, שמפתחת קולגן על בסיס מערכות צמחיות, השלימה גיוס של 18.6 מיליון שקל ברוטו בהנפקה של מניות ואופציות. קולפלנט החזיקה בקופתה 13.7 מיליון שקל נכון לסוף הרבעון השלישי של 2010, ופעילותה השוטפת יצרה גירעון של 3.4 מיליון שקל בתזרים המזומנים ברבעון החולף - כך שכמות המזומנים שתחזיק עתה תישא את החברה בשנתיים וחצי הקרובות לפי הקצב הנוכחי של צריכת מזומנים.



קולפלנט ממשיכה להיערך לשיווק מוצריה באמצעות שיתופי פעולה עם חברות בינלאומיות.

קולפלנט חתמה על הסכם שלפיו החל בדצמבר יופץ הקולגן בידי חברת סיגמה אולדריץ' לשוק המחקר העולמי. שוק זה כולל מוסדות אקדמיים ובתי חולים בעולם וצורך קולגן למחקרים במעבדות ולא לשימוש של ניסויים בחיות או בבני אדם. קולפלנט קיבלה מסיגמה אולדריץ' הזמנה עבור חומר גלם בכמויות ובסכומים לא מהותיים.



קולפלנט מפתחת קולגן - חלבון מבני, שהוא הרכיב העיקרי בסיבים וברקמות חיבור כמו סחוס, גידים, עור, רצועות ועצמות - באמצעות הנדסה גנטית של צמח הטבק. המוצר collage פותח בידי פרופ' עודד שוסיוב, המדען הראשי והמייסד שלה, לאחר שזיהה את חמשת הגנים האנושיים שאחראים לייצור הקולגן, החדיר שני גנים לצמח אחד, שלושה גנים לצמח אחר, ביצע הכלאה ביניהם וייצר זן יציב של צמח הטבק שמסוגל לחקות את הייצור של הקולגן בידי התא האנושי.



שיעורו של חלבון הקולגן מכלל החלבונים בגוף הוא 25% והוא משמש כיום בתחומים כמו אורתופדיה, כירורגיה פלסטית, ריפוי פצעים וטיפול בכוויות. קולגן על בסיס צמחי נחשב בעל יתרונות ביחס לקולגן מהחי משום שאינו מעורר תגובה חיסונית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully