וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת מידע הפנים במניית הפועלים: שביתת הפרקליטים מעכבת את ההחלטה אם להגיש כתב אישום נגד אייזנברג וברונשטיין

שני מזרחי

6.12.2010 / 6:49



>> בשבועות הקרובים צפויה הפרקליטות להחליט אם להגיש כתב אישום נגד מנכ"ל פועלים שוקי הון לשעבר ניר ברונשטיין ונגד פעיל המעו"ף עופר אייזנברג. השניים חשודים בהעברה ומסחר במידע פנים במניית בנק הפועלים.

לפי תיק החקירה שהועבר לפרקליטות בנובמבר 2009, קיים חשד שאייזנברג השתמש במידע פנים שהעביר לו ברונשטיין ואף העבירו לקרובת משפחתו - שעבדה כמנהלת השקעות בפסגות. ההחלטה התעכבה מכיוון שנדרשה בתיק חקירה שבוצעה באירופה על ידי רשות ניירות ערך. לפני כשבועיים, לאחר השלמת החקירה, החזירה הרשות את התיק לפרקליטות. ההכרעה מתעכבת לאור שביתת הפרקליטים, ומיד בסיומה יקבלו השניים מכתבים באשר להכרעת הפרקליטות.



הפרשה החלה בינואר 2008, אז הודיע הפועלים בדיווח מיידי כי חלה ירידת ערך משמעותית של השקעות הבנק בחו"ל בהיקפים של מאות מיליוני דולרים. הבנק הודיע כי הוא צפוי להפסיד מהשקעות בניירות ערך מגובי נכסים שהיו חשופים למשבר הסאבפריים בארה"ב.



בחקירה שערכה הרשות התברר כי באותו היום, בסביבות 12:00, הסתיימה ישיבת הדירקטוריון שבה הוחלט על פרסום הדיווח המיידי בדבר ירידת הערך הצפויה. על פי החשד, ב-12:05 העביר ברונשטיין, שהיה מנכ"ל פועלים שוקי הון ומקורב ליו"ר הפועלים לשעבר דני דנקנר, את המידע לאייזנברג.



מחקירת רשות ניירות ערך עולה כי מ-12:07 ועד לשעה 13:27 הורה אייזנברג על ביצוע 59 הוראות שונות למכירת מניות. ב-14:00 הועבר הדיווח לבורסה, והמסחר במניית הפועלים הופסק. לאחר חידוש המסחר ירדה המניה ב-4.71%, ויום המסחר הסתיים בירידה של כ-2.9%.



בפברואר 2009 עצרו חוקרי הרשות את ברונשטיין ואייזנברג וחקרו אותם בנוגע לפרשה. החקירה באירופה נדרשה מכיוון שאייזנברג החזיק ככל הנראה חשבון באחת ממדינות היבשת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully