וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברננקי: "הבנק הפדרלי עשוי להרחיב את רכישות האג"ח ליותר מ-600 מיליארד דולר"

סוכנויות הידיעות

6.12.2010 / 8:04

יו"ר הבנק הפדרלי: בקצב הנוכחי יעברו ארבע או חמש שנים לפני שארה"ב תחזור לשיעור אבטלה נורמלי



התאוששות שוק התעסוקה בארה"ב עלולה להימשך חמש שנים, ולכן ייתכן שהבנק הפדרלי ייאלץ להרחיב את תוכנית רכישת האג"ח שלו אל מעבר ל-600 מיליארד דולר שעליהם הודיע בחודש שעבר - כך אמר אתמול יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי.







"בקצב שבו אנחנו מתקדמים, ייתכן שיעברו ארבע או חמש שנים עד שנחזור לשיעור אבטלה נורמלי של 5% או 6%", אמר ברננקי בראיון לתוכנית "60 דקות" של רשת הטלוויזיה cbs. רכישת אג"ח ממשלתיות נוספות מעבר למתוכנן "בהחלט אפשרית", הדגיש ברננקי, והוסיף כי הדבר תלוי ביעילות התוכנית הנוכחית ובתחזית לאינפלציה ולצמיחה.



ברננקי ועמיתיו לבנק הפדרלי הגנו בחודש האחרון על תוכנית ההרחבה הכמותית של הבנק הפדרלי , אשר במסגרתה הוא רוכש אג"ח ממשלתיות בסך 75 מיליארד דולר מדי חודש עד יוני, במטרה לעודד את התאוששותה של הכלכלה הגדולה בעולם. התאוששות כלכלת ארה"ב היתה כה חלשה בחודש שעבר, עד כי בשוק התעסוקה נוצרו 39 אלף משרות בלבד, ושיעור האבטלה עלה ל-9.8% - הרמה הגבוהה ביותר מאז אפריל, כך דיווח משרד העבודה האמריקאי ביום שישי.



כלכלת ארה"ב צמחה בקצב של 2.5% ברבעון השלישי, אשר לדברי ברננקי הוא גבולי. "אנחנו צריכים צמיחה של 2.5% רק בשביל לשמור על יציבות בשיעור האבטלה, וזה בערך מה שקורה".



עם זאת, ברננקי אמר כי חזרה למיתון אינה אפשרות סבירה בעיניו משום שישנם מגזרים שונים בכלכלה, כמו שוק הדיור, שלא מסוגלים לרדת יותר. ואולם תקופה ארוכה של אבטלה גבוהה, לדבריו, עלולה לפגוע בביטחון ומהווה "סיכון גדול לכך שנחווה האטה נוספת בכלכלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully