וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל סופרסופט, בית אורן: "אנחנו מחכים בתוך החוסר מזל להתחיל את החיים מחדש"

אורה קורן

6.12.2010 / 8:16

המפעל הפסיד עסקה בחצי מיליון שקל בשל השריפה; במפעל הקייטרינג של ניר עציון ממתינים לאישור לחזור ליצור



פגיעת השריפה במפעלי תעשיה בכרמל היתה שולית, אולם המפעלים בקיבוצים סגורים, כיוון שהמשטרה טרם אישרה את פתיחתם והפעלתם מחדשה - כך מסרו תעשיינים באיזור השריפה. לדבריהם, המשטרה הבהירה כי אינה מתכוונת לאשר בקרוב את פתיחת המפעלים מחשש לחיי אדם. לדבריהם, כל יום שעובר מסב להם נזקים. שני המפעלים שהיו במוקד האש הם סופרסופט מבית אורן ומפעל המזון של ניר עציון. בשניהם האש נבלמה על גדרות המפעל, ועיקר הפגיעה נובעת מתשתיות שקרסו.



"כמעט לא נפגענו פיזית בשריפה, אבל המפעל סגור", אמר דוד קנלר, מנכ"ל סופרסופט, העוסק בעיבוד מתכות. "אנחנו לא יכולים להתקרב למפעל כיוון שכוחות המשטרה והכבאות לא נותנים לעלות למעלה לקיבוץ. אנחנו יודעים שהמפעל לא נפגע מבפנים אבל לא יכולים לדעת אם אפשר לעבוד. לדעתי, ניתן להפעיל אותו עם גנרטור, ויש כזה. חשוב לנו מאוד לחזור לפעול במהירות ולהוציא הזמנות ללקוחות".







קנלר ציין, כי בעקבות השריפה כבר הפסיד עסקה בכחצי מיליון שקלים, בה היה אמור לספק לחברה בישראל מוצר על בסיס בדיל שאמור היה להגיע כחומר גלם מספק בגרמניה. "העסקה עם הספק בחו"ל בוטלה, כי הם רואים את החדשות מבית אורן. הספק בגרמניה מכיר את הלקוח בארץ, התקשר אליו, והלקוח אמר שהמפעל סגור בינתיים", סיפר קנלר. לדבריו, הספק הגרמני חשש שישגר את הסחורה ולא יקבל בגינה תשלום כיוון שהמפעל סגור.



"זו צרה צרורה, הדגיש קנלר. "אם לא אהיה במפעל ואכניס לפטופים עם תקשורת סלולרית, זו תהיה צרה צרורה. הנזק המצטבר יהיה לטווח ארוך. ככל שנוכל להפעיל את המפעל מהר יותר, אני מניח שהנזק יצומצם. הנזק כבר קיים, אבל אנחנו לא יודעים לאמוד אותו. לקוחות שלנו יפנו לערוצים אחרים. זה איום ונורא כי זה מפעל שהיה בהתאוששות מדהימה, הכפלנו את ההכנסות לעומת שנה שעברה. זה איום, אי אפשר לתאר איך מתפקדים בחוסר ודאות. הייתי למעלה, המפעל וסביבתו לא נשרפו. התשתיות נפגעו - חשמל, גז ומים, אבל אפשר בפעולות די מהירות להחזיר אותו לפעילות".



הבעלים של המפעל הם קיבוץ בית אורן. במפעל עשרה עובדים, חברי קיבוץ ושכירים. המפעל מייצר מוצרי הלחמה מתכות דוגמת בדיל ועופרת בעיקר למוצרי הלחמה. בין לקוחותיו נמצאים תעש, התעשייה האוירית ואלביט.



קנלר סיפר, כי לבתו חוות סוסים בקיבוץ, אבל המשטרה אינה מאפשרת מעבר לצורך האכלתם. "אנחנו נאלצים להתגנב ולהאכיל אותם, אבל הם חוסמים גם דרכי עפר. היום ראיתי שלוש ניידות חוסמות דרך עפר ולצדן אופנוע לצורך מירדף". לדבריו, היו גם נסיונות ביזה בקיבוץ. "מחכים בתוך החוסר מזל להתחיל את החיים מחדש", הוסיף.



מפעל הקייטרינג של קיבוץ ניר עציון, שהיה בלב השריפה בכרמל, נפגע כל הנראה קל. במפעל מקווים כי מחר יוכל לחזור לפעילות מלאה.



הבוקר הצליח מנהל המפעל, משה ניזרי, למצוא פיתרון חלופי כדי לתת מענה לאספקת 10,000 מנות אוכל מוכן ללקוחות החברה, בהם חברות הי-טק, מוסדות חינוך ומפעלי תעשיה. "אנחנו בסדר, בסך הכל, לא נגרמו למפעל נזקים. האש הגיעה מסביב לגדרות אבל שרותי הכבאות והתושבים שהם בעלי המפעל הצליחו להתגבר עליה", אמר ניזרי. לדבריו, מערך המחשבים שנפגע טופל וסודר כמעט לחלוטין.



"היום נתנו פתרון חלופי לארוחות חמות, כי אסור לנו להכניס עובדים למפעל עד לקבלת אישור מהרשויות", הדגיש ניזרי. "למזלנו, ביום שישי הוצאנו את המשאיות לחניון מרוחק כיוון שחששנו, שאם האש תגיע למפעל, גם הן יישרפו. אתמול התארגנו בלילה, עד חצות ערכנו ישיבות, תיאומים וטלפונים לספקים חיצוניים, שהביאו מנות חלופיות, והיום המשאיות יצאו איתן", הוסיף ניזרי.



לדברי ניזרי, קרבת המפעל לעין הוד שחלק מבתיו נשרפו ואסון האוטובוס ביום הראשון לשריפה יצרו רגישות מוגברת בקרב מקבלי ההחלטות בהנהגה, שחוששים מפגיעה נוספת בנפש, וההנחיות הפכו קשוחות יותר. "אנחנו בהמתנה, מכינים רשימות של עובדים חיוניים לעבודה וממתינים, שהמשטרה והכבאות יאפשרו להכניס אותם, על מנת שנוכל מחר לחזור לשיגרה".



המפעל ממשיך גם היום לקבל הזמנות מלקוחותיו, גופים מוסדיים, חברות, בתי קפה ורשתות שיווק. למעט חברות שקיבלו היום מנות קרות, שאר הלקוחות קיבלו אספקה סדירה מהמלאי של החברה. "גם בשוטף אנחנו עובדים עם מלאי, כל שיש לנו עדיין סחורה לאספקה. סיפקנו לכולם את המענה עם החלופות הקרות. ידענו לתמרן כאילו לא קרה כלום. אבל בקייטרינג זה בעייתי לספק חלופות קרות. לכן, אנחנו מקווים שכמה שיותר מהר יתנו לנו אישורים לעבוד", ציין ניזרי.



לדבריו, המפעל מעסיק כ-300 עובדים, שיושבים בבתים דרוכים ומתוחים, ממתינים להנחיות. "זה מצב לא נעים ולא פשוט. אנחנו מקווים שנוכל לחזור לשיגרה שתתרום לשקט נפשי. מה גם שצריך להתארגן עם מלאים מחדש כי בינתיים מרוקנים אותם. התחושה לא טובה. זה לא רק ספציפית לגבי המפעל, אלא גם ביחס למה שקורה מסביב".



חברת "אוכל ביתי ניר עציון" פועלת משנת 1972 ומתמחה בפיתוח וייצור אוכל מוכן. החברה מספקת ארוחות ומתפעלת חדרי אוכל ומטבחים לכ-120 לקוחות ברחבי הארץ. בנוסף לשוק המוסדי, היא מספקת מזון לבתי קפה, בתי מלון, חברות קייטרינג, רשתות מזון מהיר ותעשיית המזון. בנוסף, משווקת החברה אריזות אוכל מוכן מצונן ברשתות השיווק. החברה מספקת גם ארוחות מוכנות בחגים בשיווק ישיר לבית הלקוח.



מיקי שרן, יו"ר סניף הצפון של התאחדות התעשיינים, אמר כי השרפה לא גרמה נזק למפעלים בצפון. עם זאת, מספר קטן ביותר של עובדים בשני מפעלים לא הגיע אתמול בבוקר לעבודה כיוון שלא חזר לאיזור לאחר שעזב אותו בסוף השבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully