וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בתל אביב ייפתח ברמות שיא לאחר שהמדדים המובילים טיפסו אמש ב-1.6%

רם עוזרי

6.12.2010 / 8:36

על רקע המסחר: תמיכה גלובלית בהרחבת תוכניות החילוץ של הבנקים המרכזיים בארה"ב ובאירופה





הבנק המרכזי באירופה הודיע בשבוע שעבר כי ימשיך ברכישת אג"ח ממשלתיות ובתוכנית מימון לבנקים האירופים. בהתאם לתחזיות הכלכלנים, הותיר הבנק את הריבית ללא שינוי ברמה של 1%. תגובת השוק ביום שישי לא איחרה להגיע - בורסות ספרד ופורטוגל עלו בשיעור של 0.7% והתשואה על האג"ח הספרדיות ירדה לרמות של 5%, לאחר שהגיעה לשיא של 5.7% מוקדם יותר השבוע.



גורדון בראון, לשעבר ראש ממשלת בריטניה, תומך בהרחבת פעולות החילוץ של הבנקים: "אם לא יהיה שיתוף פעולה בין מדינות העולם. המשבר לא הסתיים - אנחנו בעיצומו של הארגון מחדש הגדול ביותר שאי פעם נעשה בכלכלה העולמית".



גם בארה"ב עולה האפשרות שהתוכניות להרחבה מוניטרית יימשכו ואף יוגדלו. יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, אמר בראיון לתוכנית "60 דקות" של רשת הטלוויזיה cbs שישודר במלואו היום, כי אם יהיה צורך, התוכנית לרכישת אג"ח תורחב.



מנתונים שחשף הפד אמש עולה כי גם הבנקים הישראלים נהנו מתוכנית החילוץ האמריקאית. בנק ובנק לוו במהלך המשבר הכלכלי 3.75 מיליארד דולר. הפועלים לווה 2.4 מיליארד דולר ודיסקונט 1.35 מיליארד דולר. עוד עולה מהנתונים כי בין ינואר למאי 2008, הפועלים לווה באמצעות הסניף שלו בניו יורק עשר הלוואות בסכומים של 100-300 מיליון שקל. ההלוואות היו הלוואות קצרות והוחזרו מידי חודש.



עוד במגזר הבנקאות המקומי, בנק ו התייחסו בסוף השבוע החולף, בדיווחיהם לבורסה, לחשיפה ב-themarker על מגעים חשאיים בין בכירים בשני הבנקים ובעלי השליטה בהם על מיזוג. מזרחי טפחות אישר בדיווחו כי היה רעיון למיזוג עם הבינלאומי, אך הוא לא הבשיל לכדי מו"מ והדבר אינו עומד על סדר היום של הבנק. לעומתם, בבינלאומי ובחברה האם שלו פיבי הסתפקו בהודעה קצרה שלא התנהל ולא מתנהל מו"מ בין הבנקים למיזוג. רשות ההגבלים העסקיים צפויה להתנגד למיזוג, כך מסר בסוף השבוע החולף בכיר ברשות בשיחה עם themarker. לדבריו, מצב התחרות בשוק הבנקאות בישראל גרוע, ובמיזוג תהיה משום פגיעה נוספת בתחרות.



חברת , שבשליטת יולי עופר ונמרוד רינות, הודיעה כי היא נמצאת במשא ומתן ראשוני לרכישת כ-20% בפרויקט תחנת כוח המופעלת בגז שתוקם ברוסיה. ההשקעה הכוללת בפרויקט מוערכת בכ-200 מיליון דולר מתוכם תשקיע פרימיום כ-2.7 מיליון דולר. שאר המימון יהיה באמצעות בנקים וגופים בין לאומיים באירופה. לאחרונה סיימה פרימיום הנפקה ראשונה לגיוס הון וכן הנפקה פרטית, כאשר הגיוס הכולל של החברה עמד על כ-25 מיליון שקל המיועדים לפעילות החברה בתחום חיפושי הנפט והגז וכן לקידום מיזמי האנרגיה של החברה.



עלתה אמש ב-5.6% וחברת עלתה ב-6.9%, לאחר שהודיעו אתמול כי החברה הבת שלהן, נאמנות קנדית, מוכרת נכס בלה פבורג במונטריאול בתמורה לכ-4.5 מיליון דולר קנדי (16.25 מיליון שקל). שתי החברות נשלטות על ידי אליעזר פישמן. בנוסף, נתנו החברות 2 אופציות למכירת מלוא הנכס, אם הן ימומשו כלכלית ודרבן יקבלו סכום כולל של כ-32.85 מיליון דולר קנדי (118.6 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully