וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כונס הנכסים של מיידוף תובע 9 מיליארד דולר מ-HSBC: "העלים עין מההונאה באופן מכוון"

סוכנויות הידיעות

6.12.2010 / 9:24

בשבוע שעבר הגיש פיקארד תביעה דומה בסך 6.4 מיליארד דולר נגד ג'יי.פי מורגן צ'ייס



אירווינג פיקארד, הנאמן האחראי על פירוק חברת ההשקעות של ברנרד מיידוף והחזרת הכספים לקורבנות ההונאה, הגיש אתמול תביעה בסך 9 מיליארד דולר נגד ענק הבנקאות האירופי hsbc, בטענה כי הבנק איפשר את הונאת הפונזי של מיידוף כש"הינדס מבוך של מקורות מימון בינלאומיים" לחברת ההשקעות שבבעלותו.



התביעה, שהוגשה בבית המשפט הפדרלי לפשיטות רגל במנהטן, טוענת כי hsbc התעלם מאזהרותיהם של רואי החשבון של הבנק, שטענו כי התשואות הגבוהות שהניב מיידוף באופן מתמשך היו חשודות בעיניהם. פיקארד תבע פיצויים בסך 9 מיליארד דולר מ-hsbc, שלטענתו גרף רווחים באופן בלתי חוקי.



"אם hsbc ובכירי הבנק היו מגיבים באופן הראוי לאותן אזהרות, ולראיות ברורות אחרות שהצביעו על הונאה, הונאת הפונזי של מיידוף הייתה קורסת שנים לפני, ומיליארדי דולרים ואינספור קורבנות היו ניצלים. הבנק העלים עין באופן מכוון מההונאה, אפילו לאחר שלמד על סימני האזהרה הרבים סביב מיידוף", אמר פיקראד.



בשבוע שעבר הגיש פיקארד תביעה דומה בסך 6.4 מיליארד דולר נגד ג'יי.פי מורגן צ'ייס, שלטענתו התעלם מדבר קיום ההונאה למרות חשדות ברורים לקיומה, וגרף עמלות בהיקף של לפחות מיליארד דולר הודות להונאה. פיקארד תובע מהבנק להשיב עמלות ורווחים בהיקף של מיליארד דולר וכן תובע פיצויים בסך 5.4 מיליארד דולר שאותם הוא מבקש לחלק לקורבנות ההונאה.



בשבוע שעבר, הגיש פיקארד תביעה בסך שני מיליארד דולר נגד בנק ubs השווייצי, בטענה כי הבנק השתתף באופן פעיל בהונאת הפונזי של מיידוף. בתביעה הואשמו ubs ומספר גופים הקשורים לבנק ב-23 עבירות הונאה. עוד נאמר בתביעה כי ubs סייע באופן פעיל להונאת הפונזי של מיידוף, בכך שמימן, פיקח וניהל מספר קרנות בינלאומיות שהזרימו כספי משקיעים למיידוף.



מיידוף, בן 72, נידון לעונש של 150 שנות מאסר בגין הונאת פונזי בהיקף של מיליארדי דולרים, לאחר שהודה בביצוע ההונאה בחודש מארס 2009.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully