וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ורמוס לעובדי פסגות: "לא אתפשר על האמת"

6.12.2010 / 9:30

המנכ"ל היוצא של בית ההשקעות הגדול בישראל, רועי ורמוס, כתב לעובדיו: "קבענו סטנדרטים בניהול כספי ציבור - ושילמנו מחיר לשם הגנה על זכויות העמיתים". מכתב הפרידה המלא

"חברים יקרים,

"ערכים הם הבסיס (והמקור) להחלטות ולמעשים שלנו. 6% מתיק נכסי הציבור מנוהלים בפסגות, ולערכי החברה יש השפעה מכרעת על ניהול נכסי הציבור. פסגות הפך בשנים האחרונות להרבה יותר ממנהל נכסי הציבור הגדול בישראל. הוא יזם, הוביל וקבע סטנדרטים בניהול כספם של אחרים.

"המחויבות של פסגות לציבור המשקיעים באה לידי ביטוי בנקיטת פעולות אקטיביות (הרבה מעבר להוראות החוק) ובשקיפות מלאה כלפי לקוחותינו והגופים בהם אנו משקיעים, משום שלדעתנו, בעת ניהול כספי הציבור, גוף מוסדי אינו יכול להסתפק בניהול השקעות במובן הצר, אלא חייב דין וחשבון עמוק ורחב הרבה יותר.

"כחלק מתפישת הניהול והאחריות התאגידית של בית ההשקעות, השמה לנגד עיניה נאמנות מוחלטת ללקוחות ולעמיתים המפקידים בידיו את ניהול כספם, מוביל פסגות את גישת האקטיביזם המוסדי בשוק ההון, במטרה למקסם את ההגנה על האינטרסים של הלקוחות.

"פירסמנו ראשונים, יחידים ובאופן וולונטרי כללים ברורים להסדרי חוב, ולא היססנו לנקוט פעולות משפטיות נגד תאגידים שהיה סיכון שלא יפרעו את חובם כדי להבטיח שכספי הלקוחות והעמיתים יוחזרו על ידי מי שלוו אותם. הובלנו הסדרי חוב, ובראשם את ההסדר עם אפריקה ישראל - הסדר גדול ומורכב שהיה תקדים להסדרים נוספים. להערכתנו, ההסדר השיג תוצאה טובה עבור המשקיעים.

"קבענו קריטריונים מחמירים ביחס להצבעה באסיפות כלליות. הצבענו נגד עסקות בעלי עניין שפוגעות באינטרסים של משקיעי המיעוט, והתנגדנו להעברת נכסים (רעילים) פרטיים לחברות ציבוריות. קבענו אמות מידה לממשל תאגידי כדי להבטיח שחברות שבהן אנו משקיעים ינוהלו בשקיפות ולטובת המשקיעים.

"כחלק מתפישת המחויבות ללקוחותינו, ויתרנו על פעילויות שעלולות ליצור חשש לניגוד עניינים. במסגרת זו יצאנו מתחום החיתום וסגרנו את פעילות הנוסטרו. בנוסף, יצרנו הפרדה מוחלטת בין אנליזה לניהול השקעות והפרדנו בין המחקר ללקוחות למחקר שמשמש את מנהלי ההשקעות.

"הקו שאותו הוביל פסגות לא נעשה מרצון להקשות על חברות או להיאבק בחברה זו או אחרת או בבעלי השליטה בה. נאמן לדרכו 'שילם' בית ההשקעות, לא אחת, מחיר לשם הגנה על זכויות עמיתיו ולקוחותיו. מדיניות זו התאפשרה הודות לערכים של מנהלי ההשקעות בפסגות, שהושרשו בכל הארגון. ערכים אלה נבנו לאורך זמן הודות לשלושה גורמים עיקריים: ערכים ונורמות של פסגות בתקופה שבה נוהלה החברה על ידי גבי רביד, הגיבוי מבעלי המניות ובעיקר המחויבות הטוטלית של עובדי פסגות - שאין כמותה בבתי השקעות, ספק אם בארגונים אחרים בישראל.

"כחלק מהמחויבות לעמיתים וללקוחות פסגות, השתדלנו כמיטב יכולתנו להשיג ביצועים מובילים עבור לקוחותינו. גם ב-2008 רשמנו ביצועים טובים יחסית בשוק קשה מאוד, שאיפשרו ללקוחותינו להתמיד בהשקעותיהם וליהנות מהתיקון בשווקים. לאורך השנים הקפדנו על גיבוי אמיתי ומוחלט לעובדים, גם בתקופות הקשות. כך למשל, בשנת המשבר, כשחברות ביטוח ובתי השקעות אחרים פיטרו עובדים, בפסגות לא פיטרנו, והעדפנו לבצע הפחתות שכר כדי לשמור על משפחת פסגות. על כך החזרתם עשרות מונים, ואף יותר מכך.

"במאמר שכתבתי לפני כמה חודשים ציינתי כי הצלחה אמיתית של מותג בשוק ההון יכולה להתבסס רק על ערכים של תחושת שייכות ומחויבות של העובדים. ההצלחה של פסגות נובעת מהאחריות האישית, המקצוענות והמחויבות של העובדים כלפי הלקוחות והחברה, והסולידריות בין העובדים.

"איכות כוח האדם בפסגות הינה חלק בלתי נפרד מה-DNA הייחודי של החברה. העובדים בפסגות הם חלק ממשפחה ייחודית בשוק ההון. משפחה שהיא גוף מלוכד, שנלחמת עבור לקוחותיה, משפחה שמחויבת להצלחה, מאמינה במה שהיא עושה, גאה בכך ונהנית מכל רגע.

"היקף הנכסים המנוהלים בפסגות צמח מ-26 מיליארד שקל לכ-140 מיליארד שקל. הגישה האסטרטגית שלנו התבססה על התפישה שלפיה אם נצליח לייצר ערך ללקוחות שלנו - נייצר ערך לבעלי המניות שלנו, והעובדה שהצלחנו בשתי המשימות צריכה להביא לסיפוק עצום עבור כולנו.

"במשך יותר מ-12 שנים זכיתי להיות חלק מבית עם ערכים חזקים, אמיתיים ועצמאיים, הייתי חלק ממשפחת פסגות. החברה הזאת היא חלק בלתי נפרד ממני. היתה לי זכות עצומה לעבוד אתכם, ועל כך אני מודה לכל אחת ואחד מכם. יש דברים שאי אפשר להתפשר עליהם, ובמקרה שלי, מדובר על האמת, השם שלי והדרך שלי".

רועי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully