וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרגלית: "המהפכה הבאה בהיי-טק תהיה תרבותית - ולא רק טכנולוגית"

מאת אור הירשאוגה

6.12.2010 / 9:42

קרן JVP מימשה כ-30% ממניות Qlik Technologies תמורת כ-112 מיליון דולר



>> אראל מרגלית וקרן jvp הירושלמית מימשו אתמול כ-30% ממניותיה בחברת qlik technologies השוודית בכ-112 מיליון דולר. לפי דיווחיה, מכרה הקרן 4.9 מיליון ממניותיה בחברה - כ-21% יותר מהיקף המניות המקורי שהוצע, בעקבות מימוש אופציות להקצאת יתר מצד חתמים.

מהמימושים ייהנו המוסדות הישראליים שהשקיעו בקרן 4 של jvp - חברות ביטוח, שני מוסדות אקדמיים וכמה משקיעים פרטיים.



לאחר שב-2007 רשמה הכנסות של 81 מיליון דולר, והכנסות של 157 מיליון דולר ב-2009, הונפקה qlik בנאסד"ק לפני חמישה חודשים לפי שווי של 770 מיליון דולר. החברה הנפיקה 11.2 מיליון מניות וגייסה 112 מיליון דולר. שווי החברה כיום הוא כ-1.8 מיליארד דולר. מחירן הנוכחי של מניות החברה משקף לאחזקותיה הנוכחיות של jvp ב-qlik כ-15% מכלל מניות החברה בשווי של כ-260 מיליון דולר.



החברה, שנוסדה ב-1993 בשוודיה, התמקדה בתחילת דרכה בשוק האירופי, אך לאחר כניסתן ב-2004 של קרן jvp וקרן אקסל הלונדונית כמשקיעות, החלה החברה להתמקד בארה"ב. מימוש אחזקותיה ב-qlik צפוי להביא לשיפור בתוצאות הקרן של jvp שרשמה עד כה, לפי דיווחיה של קרן קלפרס, הפסד של 3.4%.



"היתה פה דרמה גדולה מאוד", אמר מרגלית בשיחה עם themarker. "בגלל המשבר באירלנד ובמדינות אחרות באירופה, מסתכלים בשבע עיניים על כל חברה שמגיעה עם קונוטציה לגוש היורו. זה היה מדהים לראות איך המוסדיים הגדולים נתנו הזמנות גבוהות יותר ממה שציפינו". מרגלית הוסיף כי הסיבה לביקוש למניה היא "הצורך של השוק בחברות ייחודיות שמציגות צמיחה ומקיימות הבטחות".



לדברי מרגלית, הנפקת qlik תשפר את מצבה של קרן 4 של jvp. "זאת קרן מ-2000, שנתון קשה מאוד, ולמרות זאת היא תכפיל את היקפה", קובע מרגלית. לדבריו, ההנפקה מאירה את כוחן של קרנות ההון סיכון בשינוי פני העולם הטכנולוגי. "הביקורות הקובעות שההון סיכון הישראלי והעולמי צריכים להמציא את עצמם מחדש הן נכונות, אבל עדיין ניתן לעשות מהפכות. השאלה היא איך להתחדש", קובע מרגלית. "מקור ההתחדשות, לדעתנו, היא בפניה לכיוונים חדשים", הוא מוסיף, "אני חושב שהמהפכה הבאה בהיי-טק הישראלי תהיה תרבותית ולא רק טכנולוגית. היא תבוא מהמקום שבו מהנדס ואמן וידיאו נפגשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully