וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מודי'ס הורידה את דירוג האשראי של הונגריה בשתי דרגות - דרגה אחת מעל רמת אג"ח זבל

סוכנויות הידיעות

6.12.2010 / 10:56

מודי'ס הורידה את דירוג האשראי של הונגריה ל-Baa3 בשל חוסר אמון במדיניות הממשלה



סוכנות הדירוג מודי'ס הורידה היום את דירוג האשראי של הונגריה בשתי דרגות לדרגה אחת בלבד מעל רמת אג"ח זבל, בשל חששות החברה כי הממשלה לא תצליח לצמצם את גירעונותיה התקציביים במדיניותה הנוכחית, המורכבת מצעדי צנע זמניים.



מודי'ס הורידה היום את דירוג האשראי של הונגריה ל-baa3, דרגת ההשקעה הנמוכה ביותר של החברה, ופירסמה תחזית דירוג שלילית למדינה, סימן לכך שהחברה שוקלת הורדות דירוג נוספות. סוכנות הדירוג סטנדרד אנד פור'ס (s&p) הותירה בחודש שעבר את דירוג האשראי של הונגריה ברמה של bbb מינוס, דירוג ההשקעה הנמוך ביותר שלה.



"הורדת הדירוג היום נובעת בעיקרה מהירידה ההדרגתית אך משמעותית בכוחה הפיננסי של ממשלת הונגריה, מאחר שהאסטרטגיה הנוכחית של הממשלה נשענת בעיקר על צעדים זמניים במקום על מדיניות תקציבית בת קיימא. כתוצאה מכך, הגירעון התקציבי המבני של הונגריה צפוי להחמיר", אמר דיטמר הורננג, האנליסט הראשי של מודי'ס לכלכלת הונגריה.



ממשלת הונגריה, בראשות ויקטור אורבן, אישרה בחודש שעבר תוכנית שהלאימה בפועל את קרנות הפנסיה הפרטיות במדינה - שנכסיהן מוערכים ב-3 טריליון פורינט (14.2 מיליארד דולר) - אשר במסגרתה הטילה קנסות ועונשים על אזרחים שחוסכים בקרנות פנסיה פרטיות ויסרבו להעביר את חסכונותיהם לקרנות פנסיה ממשלתיות. המהלך - שדומה לצעד בו נקטה ארגנטינה כשהפקיעה חסכונות פנסיה בסך 3.2 מיליארד דולר ב-2001 כדי להימנע מחדלות פירעון - נועד לסייע להונגריה, המחזיקה בחובות הגדולים ביותר באיחוד האירופי, לצמצם את חובותיה ואת גירעונה לרמה של 3% מהתמ"ג עד 2014, הגירעון המקסימלי המותר על ידי האיחוד האירופי.



ממשלת הונגריה חשפה בחודש שעבר את תקציבה לשנת 2011, שצופה צמיחה של 3%, אינפלציה של 3.5% וגירעון של 2.94% מהתמ"ג, לעומת 3.8% השנה. עם זאת, סוכנות הדירוג סטנדרד אנד פור'ס הודיעה כי צעדי הצנע ההונגריים "הם ברובם חד פעמיים" ויספיקו רק לעמידה ביעדים תקציביים קצרי טווח, אך לא יתקנו את הגירעון התקציבי המבני, שעשוי לגדול ל-6% מהתמ"ג עד 2014 לפי הסוכנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully