וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פישר מנסה לעשות לנדל"ן מה שבנקים מרכזיים אחרים לא הצליחו"

סוכנויות הידיעות

6.12.2010 / 15:20

בכתבה צוטטו כלכלנים ששיבחו מאמציו של פישר לרסן את מחירי הנדל"ן אך הזהירו כי הם אינם מספקים



"סטנלי פישר מנסה לעשות בשוק הדיור הישראלי את מה שהבנקאים המרכזיים בארה"ב, אירלנד וספרד לא הצליחו לעשות בארבע השנים האחרונות - להביא אותו לנחיתה רכה" - כך כתבה סוכנות הידיעות בלומברג בכתבה אשר סקרה את שוק הנדל"ן בישראל ואת מאמצי בנק ישראל למנוע בועת נדל"ן.



בכתבה בבלומברג תיארו הכותבים את ניסיונותיו של פישר לרסן את עליית המחירים באמצעות העלאת הריבית והעלאת דרישות ההון של הבנקים.



ישראל מנצלת את הלקחים שלמדה על מנת להימנע ממשבר סאב-פריים בנוסח המשבר שחוותה ארה"ב ב-2007, אמרה לבלומברג איה אל סעיד, אנליסטית מ-rge, חברת הייעוץ של הכלכלן נוריאל רוביני. "הוא יעשה כל מה שנדרש", אמרה אל סעיד. "אך צעדים אלה אינם מספקים לצינון מחירי הבתים: מה שיש לעשות הוא לצמצם את הפער בין ההיצע לביקוש".



בכתבה צוטט גם בן ציון זילברפרב, פרופסור לכלכלה מאוניברסיטת בר אילן, אשר אמר גם הוא כי מאמציו של פישר לא יכולים למנוע את התחממות היתר בשוק, היות שעליית המחירים נובעת מהיעדר קרקעות לבניה. "הבעיה האמיתית היא מחסור בדיור במרכז הארץ, והפיתרון הוא הגדלת ההיצע, וזה דבר שתלוי בממשלה", אמר זילברפרב, אשר כיהן בעבר בתפקיד מנכ"ל משרד האוצר.



לפי בלומברג, ישנן כמה ראיות לכך שמאמציו של פישר נושאים פרי. מחירי הבתים החדשים בישראל ירדו ברבעון השלישי ב-2.9%, ומספר הבתים שנמכרו ירד לשפל של ארבע שנים. "סטנלי פישר הצליח בזמן קצר מאוד להוציא את ישראל מסף מיתון, כך שיש מחויבות מצדו", אמרה אל סעיד. "הוא לא יאפשר עלייה נוספת של 20% במחירי הבתים בשנה אחת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully