וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעלי האג"ח של בנק אלייד אייריש מאיימים לתבוע את ממשלת אירלנד

רויטרס

6.12.2010 / 16:01

נושי הבנק השני בגודלו באירלנד שוקלים להגיש תביעה ייצוגית במידה ויאולצו לספוג ההפסדים



בעלי האג"ח של אלייד אייריש בנק, הבנק השני בגודלו באירלנד, מאיימים לתבוע את ממשלת אירלנד בגין ההפסדים שהם צפויים לספוג - כך דיווח העיתון "דיילי טלגרף", על פי מקורות מקורבים לעניין.



המשקיעים, בהם כמה מקרנות הפנסיה הגדולה באירלנד, ניהלו ביום שישי דיונים בנוגע לתביעה אפשרית נגד הממשלה, במידה ויאולצו בסבב שני של "תספורות" על ערך האג"ח הנחותות שהונפקו על ידי הבנק, לפי הדיווח.



"רבות מהקרנות האלה לא ירצו לגעת בני"ע איריים עוד זמן רב", ציטט ה"טלגרף" את אחד המקורות. "אני מקווה שהממשלה תבין שהיא מכעיסה בדיוק את האנשים שאותם היא תצטרך אחר כך לשכנע לרכוש אג"ח חדשות".



ה"טלגרף" דיווח כי פירמת עורכי הדין בינגהם מקוטצ'ן אירגנה את קבוצת המשקיעים, ושוחחה ביום שישי עם משקיעים שמעוניינים להגיש תביעה ייצוגית.



מפלגות האופוזיציה פינה גייל ולייבור צפויות לעלות לשלטון לאחר הבחירות באירלנד בתחילת השנה הבאה, ולסיים בכך את כהונתו הלא פופולרית של ראש ממשלת אירלנד בריאן קואן, אשר ספג ביקורת חריפה על אופן טיפולו במשבר הכלכלי באירלנד. היות שאירלנד צפויה להלאים את אלייד אייריש, פינה גייל מעוניינת לאלץ את בעלי האג"ח הזוטרות בבנק לספוג את ההפסדים, לפני שתמכור אותו לבנק גדול וזר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully