וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיא-רון: שביתת הפרקליטים תוביל לאסון; על נאמן לדבר אתם

חיים ביאור

6.12.2010 / 16:20

ראש לשכת עוה"ד: "המדינה מפיקה לקחים רק אחרי אסונות; בגלל השביתה משתחררים חשודים במעשי אלימות ואונס"



ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד יורי גיא רון, הזהיר היום (ב') שאם לא יימצא לאלתר פתרון שיביא לסיום שביתת פרקליטי המדינה, "ייגרם אסון". "המדינה מפיקה לקחים רק אחרי אסונות", טען גיא רון בדיון שקיימה ועדת העבודה והרווחה של הכנסת בשביתת הפרקליטים הנמשכת כבר 3 שבועות. "בגלל השביתה משתחררים לרחובות חשודים במעשי אלימות, אונס ורמאות מהסוג הקשה ביותר. התוצאה תהיה נוראה".



הוא קרא לראש הממשלה בנימין נתניהו לפעול לחידוש הדיונים על השכר של פרקליטי המדינה ולמנות נציג מטעמו שילווה את המו"מ. בישיבה סוערת שערכה ועדת העבודה והרווחה, קטעו נציגי הפרקליטים פעם אחר פעם את דבריו של סגן הממונה על השכר במשרד האוצר אהרון עוזיאלי, שטען כי שכר פרקליטי המדינה הוא מהמשופרים במגזר הציבורי. לדברי עוזיאלי, פרקליט בתחילת דרכו משתכר 10,000 שקל, ובשנים האחרונות גדל שכרם של הפרקליטים ב-170%.



נציגי הפרקליטים, ובהם ח"כ שלי יחימוביץ' (העבודה) קראו לעברו בזעם כשהם מנופפים בתלושי שכר של פרקליטים המעידים על שכר נמוך בהרבה. יחימוביץ' מתחה ביקורת על שר המשפטים יעקב נאמן, "הנוקט עמדה נגדית לפרקליטים במקום שיתייצב לטובתם, כפי שעושה שר הפנים התומך במאבק הכבאים".



יו"ר ועד הפרקליטים, עו"ד בעז גולדברג, מפרקליטות מחוז חיפה, טען כי על הפרקליטים הטילו משימות ללא שכר הולם. "אנו עוסקים בעבודה שוחקת מאוד, שלעומת מגזרים אחרים שכרנו ירד. משרד האוצר מציע לנו הצעות מבזות: תוספת שכר של 5% תמורת ויתור מצידנו על חלק מימי החופשה המגיעים לנו, שערכם 8%.



ח"כ משה מטלון (ישראל ביתנו) טען כי הפרקליטים "נרמסו עד עפר. אילו היה מדובר בעובדי רשות שדות התעופה, כבר מזמן היו מדברים אתם". יצויין, שפרקליטי המדינה קיבלו השבוע רק את מחצית משכורת נובמבר, מכיוון שהמדינה החליטה שלא לשלם להם עבור ימי השביתה, שהחלה ב-16 בנובמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully