וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל סיטי: "ישראל התמודדה באופן מעולה עם המשבר – אין עוד כלכלות כאלה בעולם"

אשר שכטר

6.12.2010 / 16:23

במהלך שיחה עם עיתונאים בתל אביב, אמר פנדיט: "הפכנו מבנק לסופרמרקט, ועכשיו חזרנו להיות בנק"



"נפגשתי עם גליה מאור. בירכתי אותה על הצלחתו של בנק לאומי במהלך המשבר. למעשה, יש לי רק דברים חיוביים לומר על ניהול הבנקים בישראל. הם מנוהלים היטב והם מאוד תחרותיים" – כך אמר היום מנכ"ל סיטי, ויקראם פנדיט, במהלך פגישה עם עיתונאים בתל אביב.



פנדיט, שהגיע לרגל יום השנה העשירי להקמת הסניף הישראלי של סיטי, שיבח במהלך הפגישה את תפקודם של ראש הממשלה בנימין נתניהו ונגיד בנק ישראל, סטנלי פישר. "פגשתי את הנשיא פרס, את שר האוצר ואת ראש הממשלה, ובירכתי אותם על האופן המדהים שבו כלכלת ישראל התמודדה עם המשבר הכלכלי. כשלוקחים בחשבון את קצב הצמיחה בישראל, שנע סביב 4%, הגירעון שעומד על 4% ושיעור האבטלה שעומד על 6% - אין עוד הרבה כלכלות כאלה בעולם. מדובר בעדות לניהול מוצלח של המשבר, אך גם ראייה לכך שכולם עובדים יחדיו כדי לחזק את מעמדה התחרותי של ישראל בעולם", אמר.



במהלך הפגישה, התייחס פנדיט למצבה הנוכחי של סיטי, אחד מהבנקים האחרונים בארה"ב שטרם החזירו את הסיוע הממשלתי שקיבלו במהלך המשבר הפיננסי העולמי. "אני חייב לומר שניסינו ב-2-3 השנים האחרונות להשאיר את העבר מאחורינו ולבנות חברה חדשה. היתה לנו שנה רווחית מאוד, במיוחד בהתחשב באווירה, ואנחנו בנק חזק מאוד כרגע. מעתה והלאה, אנחנו מתמקדים בצמיחה בת קיימא, שמתבססת על המקום שממנו הצמיחה תנבע בעתיד, בניגוד למקום שממנו היא הגיעה בעבר".



"ב-15 השנים האחרונות, הצמיחה שלנו הגיעה מהצרכנים בארה"ב והאשראי שאיפשר להם לצרוך. זה כבר לא יקרה שוב. בעתיד הצמיחה תהיה תוצר של הצריכה בשווקים המתעוררים והגלובליזציה של הכלכלה העולמית. המגמות העיקריות שזיהינו הן ביקוש צרכני גדל בשווקים המתעוררים וגלובליזציה של השווקים. לכן החלטנו למכור חלק מהחטיבות שלנו, ולהתמקד כבנק באותן מגמות. 75% מחטיבת הבנקאות הצרכנית שלנו ממוקדת כעת בשווקים מתעוררים. פוטנציאל הצמיחה שאנו מזהים בישראל הוא חלק מאותה אסטרטגיה", אמר פנדיט.



כשנשאל האם סיטי גדול מכדי ליפול, אמר פנדיט כי "אנחנו גדולים, ולאור השירותים שאנו מספקים ברחבי העולם, שקושרים את העולם ללקוחותינו ואת לקוחותינו לעולם, אנו זקוקים לגודל הזה. מה שחשוב הוא מסגרת רגולטורית חזקה, דיאלוג עם הרגולטורים על סיכונים ומנגנון חירום למקרה שמשהו ישתבש".



פנדיט הוסיף כי "לפני כמה שנים, היינו בנק שאף אחד לא קינא בו. היום אנחנו מאמינים שאנו נמצאים בעמדה מעוררת קנאה - בגלל הנוכחות העולמית שלנו ודריסת הרגל שלנו בשווקים מתעוררים. התפקיד שלנו כעת הוא לנצל את העמדה מעוררת הקנאה הזאת ולמקסם אותה. שוחחתי עם הנשיא פרס היום, סיפרתי לו על פעילות הבנק שלנו והוא אמר 'אתם יותר מבנק, אתם מוסד'. וזה נכון, ועם ההגדרה הזאת מגיעה אחריות - ללקוחות שלך, למערכת הפיננסית ולקהילה".



בתשובה לשאלה האם סיטי תשקול לרכוש בנק בישראל, שלל פנדיט את האפשרות ואמר כי "המטרה שלנו בישראל היא לצמוח יחד עם הכלכלה, באופן אורגני. האסטרטגיה שלנו מנחה אותנו לצמיחה אורגנית, וזאת התוכנית שלנו בעתיד הנראה לעין".



"הפכנו מבנק לסופרמרקט, ועכשיו חזרנו להיות בנק. במסגרת התהליך שעברנו בשנים האחרונות, למדנו במה אנחנו טובים כבנק. מייקל ג'ורדן הרי רצה לשחק בייסבול לתקופה מסוימת, לפני שהבין הוא טוב יותר בכדורסל. הדבר החשוב הוא לדעת במה אנחנו טובים. אנחנו טובים בלהיות בנק", אמר פנדיט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully