וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בתל אביב ננעל בעליות שערים

רם עוזרי

6.12.2010 / 17:02

יום המסחר בבורסת תל אביב נסגר במגמה חיובית, שובילה את המדדים לעוד שיא חדש. מדדים ת"א 25 ות"א 100 עלו שניהם ב-0.2% ומדד מניות הנדל"ן התחזק ב-0.5

יום המסחר השני השבוע בבורסה בתל אביב עבר לקראת סיום לעליות שערים קלות, לאחר שבמשך רוב היום נרשמו ירידות שערים. מדד ת"א 25 עלה בסגירה 0.2% לרמה של 1284.7 נקודות ומדד ת"א 100 הוסיף אף הוא 0.2% וננעל ברמה של 1185.9 נקודות. מדד מניות הבנקים ירד 0.1% ומדד מניות הנדל"ן הוסיף לערכו 0.5%. מחזור המסחר עמד על קרוב ל-1.5 מיליארד שקל.

היום פירסמה רשות ניירות ערך מתכונת דיווח חדשה למגזר חיפושי הגז והנפט. בין השאר כוללת המתכונת החדשה רשימה מפורטת וסגורה של האירועים עליהם יש להוציא דיווח לבורסה לפני הקידוח, במהלכו ואחריו, הוראה המחייבת את שותפויות הגז לדווח על שיעור ההשתתפות האפקטיבי של הציבור בהוצאות ובהכנסות הפרויקט והערכות של כמויות והסתברויות לפי מודל PMRS הבינלאומי המקובל. מטרת המתכונת החדשה היא להגדיל את השקיפות בענף, להסדיר את הדיווחים בו ולייצר אמות מידה אחידות בהתנהלות התאגידים אל מול המשקיעים. מניית ישראמקו (5.13% , 45.1), השותף הכללי בקידוח לווייתן, עלתה בסיכום יום המסחר 5.1% במחזור גבוה של 57 מיליון שקל לעומת מחזור יומי ממוצע של 34 מיליון.

עוד במגזר חיפושי הגז והנפט, שותפות החיפושים זרח (-5.06% , 7.5), הודיעה היום כי מסתמן שלא יוארך רישיון 321 של החברה - כך עולה משיחה טלפונית שביצעה החברה עם הממונה על ענייני הנפט במשרד התשתיות הלאומיות. במקרה כזה, תסתיים תקופת הרישיון של זרח בסוף החודש הנוכחי. זרח הודיעה בתגובה כי מכיוון שבקידוחי רישיון 321 ישנה על פי החוק "תגלית" נפט, החברה זכאית לקבל בשטח "חזקה" על פי החוק, או לכל הפחות הארכת תקופה של הרישיון. מניית השותפות ירדה 5% בתום המסחר.

מתכוננים להרחבת פעולות החילוץ לבנקים

מניית דיסקונט עלתה היום 1.4% לשער של 7.785 שקל למניה על רקע הנפקת מניות של הבנק היום. דיסקונט מבקש לגייס בשלב ראשון 250 מיליון במחיר של 7.3 שקל הנמוך ב-6.3% ממחיר הסגירה היום. הבנק צפוי להרחיב את גיוס ההון ל-450 מיליון שקל בהמשך על ידי הנפקת זכויות.

חברת אלקטרה מוצרי צריכה (0.0% , 0.0), מקבוצת אלקו החזקות (-0.27% , 5234.0) של משפחת זלקינד, וחברת הנדל"ן בראק קפיטל פרופרטיס של שמעון וינטרוב ורונן פלד, השלימו בסוף השבוע בהצלחה את הנפקות המניות שלהן בבורסה בתל אביב ומניותיהן ייסחרו במהלך השבוע הקרוב. אלקטרה מוצרי צריכה גייסה סכום של כ-122 מיליון שקל לפי שווי חברה של כ-1.15 מיליארד שקל לאחר הכסף (כ-1.03 מיליארד שקל לפני הכסף), ובראק קפיטל פרופרטיס גייסה כ-67 מיליון שקל לפי שווי חברה של כ-656 מיליון שקל לאחר הכסף.

חברת אורמת טכנולוגיות הודיעה היום כי תקבל הלוואה של 330 מיליון דולר באמצעות חברת המימון John Hancock ומשרד האנרגיה האמריקאי. ההלוואה תממן 3 פרוייקטים של אנרגיה גיאותרמית שמקימה החברה בנבאדה ובקליפורניה. ההלוואה תכסה 80% מעלות ההקמה הכוללת של הפרוייקטים העומדת על 412 מיליון דולר. ממשלת ארה"ב תערוב ל 80% מההלוואה. מניית החברה הגיבה בעליה של 1.7%.


חברת פרימיום פי.אי.אייץ’ (-3.05% , 187.7), שבשליטת יולי עופר ונמרוד רינות, הודיעה כי היא נמצאת במשא ומתן ראשוני לרכישת כ-20% בפרויקט תחנת כוח המופעלת בגז שתוקם ברוסיה. ההשקעה הכוללת בפרויקט מוערכת בכ-200 מיליון דולר מתוכם תשקיע פרימיום כ-2.7 מיליון דולר. שאר המימון יהיה באמצעות בנקים וגופים בין לאומיים באירופה. באחרונה, סיימה פרימיום הנפקה ראשונה לגיוס הון וכן הנפקה פרטית, כאשר הגיוס הכולל של החברה עמד על כ-25 מיליון שקל המיועדים לפעילות החברה בתחום חיפושי הנפט והגז וכן לקידום מיזמי האנרגיה של החברה.

עליות השערים באירופה ממשיכות את המומנטום החיובי לאחר שהבנק המרכזי באירופה הודיע בשבוע שעבר כי ימשיך ברכישת אג"ח ממשלתיות ובתוכנית מימון לבנקים האירופים. בהתאם לתחזיות הכלכלנים, הותיר הבנק את הריבית ללא שינוי ברמה של 1%. תגובת השוק ביום שישי לא איחרה להגיע - בורסות ספרד ופורטוגל עלו בשיעור של 0.7% והתשואה על האג"ח הספרדיות ירדה לרמות של 5%, לאחר שהגיעה לשיא של 5.7% מוקדם יותר השבוע.

גם בארה"ב עולה האפשרות שהתוכניות להרחבה מוניטרית יימשכו ואף יוגדלו. יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, אמר בראיון לתוכנית "60 דקות", כי אם יהיה צורך, התוכנית לרכישת אג"ח תורחב."בקצב שבו אנחנו מתקדמים, ייתכן שיעברו ארבע או חמש שנים עד שנחזור לשיעור אבטלה נורמלי של 5% או 6%", אמר ברננקי. רכישת אג"ח ממשלתיות נוספות מעבר למתוכנן "בהחלט אפשרית", הדגיש ברננקי, והוסיף כי הדבר תלוי ביעילות התוכנית הנוכחית ובתחזית לאינפלציה ולצמיחה.

מנתונים שחשף הפדרל ריזרב אמש עולה כי גם הבנקים הישראלים נהנו מתוכנית החילוץ האמריקאית. בנק הפועלים (-1.04% , 1800.0) ובנק דיסקונט (1.37% , 778.5) לוו במהלך המשבר הכלכלי 3.75 מיליארד דולר. הפועלים לווה 2.4 מיליארד דולר ודיסקונט 1.35 מיליארד דולר. עוד עולה מהנתונים כי בין ינואר למאי 2008, הפועלים לווה באמצעות סניף הבנק בניו יורק עשר הלוואות בסכומים של 300-100 מיליון שקל. ההלוואות היו הלוואות קצרות והוחזרו מידי חודש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully