וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר זינוק של 20% בימים האחרונים: נובה מדווחת על שיתוף פעולה עם יצרן שבבים מוביל

יעל פטר

6.12.2010 / 17:04

העסקה מוערכת ב-2 מיליון דולר; נובה תספק ליצרן פיתרונות לבקרת תהליך ייצור שבבים בתהליך מבוסס נחושת



מניית חברת הטכנולוגיה הדואלית, , שזינקה בימים האחרונים בכ-20% במחזורי מסחר גבוהים, קיימה היום כנס משקיעים בו הודיעה כי יצרן שבבים נוסף החליט לאמץ את טכנולוגיית החברה למדידת ובקרת תהליך ייצור שבבים מבוסס נחושת. עסקה זו מוערכת בשוק בסביבות ה-2 מיליון דולר. עם זאת, דווקא היום לאחר פרסום ההודעה, המניה עלתה רק בכ-1.4% עד תום שעות המסחר. במהלך הכנס סקרה החברה את נתוניה הכספיים ואת ענף השבבים, ואף הצביעה על מגמות עולמיות בשוק.



"נובה חתמה על הסכם עם יצרן פאונדרי (יצרן בתעשיית השבבים - י"פ) מוביל, כאשר בעולם ישנם כ-5 יצרני פאונדרי מובילים", אמר גבי זליגסון, נשיא ומנכ"ל נובה. "ההסכם פותח דלת להזמנות נוספות, מיצרנים אחרים, מכיוון שאותו יצרן הוא בעל השפעה בתעשייה. ענף הצ'יפים עבר בתקופה האחרונה לשימוש בנחושת בתהליך ייצור השבבים מכיוון שמתכת אצילה זו מאופיינת בהולכה גבוהה, ולכן בתהליך הולכת החשמל מאבדים הכי פחות זרם. בנוסף, מהירות העיבוד בנחושת גבוהה יותר בהשוואה לחומרים אחרים".



התהליך בו עושים שימוש הוא ספקטרומטריה, ובמהלכו מקרינים אור על גבי פרוסות סיליקון (השבב), וקוראים את האור המוחזר מהם. על פי האור המוחזר ניתן להפיק מידע רב על החומר ומאפייניו, כמו עובי, צורה, וסוג החומר.



זליגסון אמר כי "במהלך הכנס סקרנו את ענף המוליכים למחצה והשבבים. ניתן לראות בשטח את חוק מור, לפיו מדי שנתיים מתרחשות קפיצות טכנולוגיות, הכפלות של היכולות ומיזעור. מה שמניע את הענף הוא שווקי הקצה, טכנולוגיות כמו טלוויזיות, וטאבלטים כמו אייפון ואייפד. מכיוון שאנו בתחתית שרשרת המזון, בתחום השבבים, תהליכי השוק משפיעים גם עלינו. בשנת 2013, צפויות להימכר כמיליון יחידות של טבלטים במהלך השנה".



"בשוק האייפון למשל, כ-80% מרכיבי המוליכים למחצה בשבבים, נמדדים על ידי מכונות של נובה. אנו מייצרים 2 סוגי מכונות - מכונות מדידה משולבות, הממוזערות ומוכנסות אל תוך מכונות הייצור עצמן, ומכונות מדידה עצמאיות, המודדות את השבבים בין שלבי הייצור, בכל אחד מהאזורים השונים במפעלי המיחשוב. בתחום מכונות משולבות, כ-80% מהשוק מהווה נתח שוק שלנו, כאשר ישנו רק מתחרה רציני אחד, ננו מטריקס. בתחום מכונות עצמאיות אנו בעלי נתח שוק של כ-30%", אומר זליגסון.



זליגסון הוסיף כי "כמו כן, אנו פונים אל שווקים בלתי ישירים, בהם אנו ממירים את טכנולוגית הלקוח לטכנולוגיה שלנו, דוגמא כזו היא חברת המיקרוסקופים האלקטרונים היטאצ'י".



חברת נובה נסחרת בבורסת תל אביב ובנאסד"ק. החברה משווקת פיתרונות מדידה משולבים ועצמאיים עבור תעשיית המוליכים למחצה. בחודש שעבר פירסמה נובה בדו"חותיה הכספיים לרבעון השלישי כי הכנסות החברה קפצו ב-82% ל-15.9 מיליון דולר. הרווח התפעולי של החברה עלה ב-12% ל-6.4 מיליון דולר. והרווח הנקי זינק ב-55% ל-7.3 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully