וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוזמה חדשה-ישנה: הקמת טייסת פרטית של מטוסי כיבוי אש על ידי קבוצת אנשי עסקים

זוהר בלומנקרנץ

6.12.2010 / 17:47

מדובר ביוזמה מ-1999 ש"בזמנו נכשלה בשל סחבת ומחסומי בירוקרטיה", לדברי עו"ד דורון שמייצג את הקבוצה



קבוצת אנשי עסקים בשיתוף עם נציג חברת התעופה בומברדייה בישראל, אילן אלעזרוב, בוחנת לחדש יוזמה מ-1999 להקמת טייסת פרטית של מטוסי כיבוי אש, שתפעל בישראל. בזמנו המהלך נכשל בגלל סחבת ומחסומי ביורוקרטיה, כך אמר היום ל-themarker עו"ד עופר דורון, אשר ייצג את הקבוצה וניהל בזמנו את המגעים עם גורמי המדינה, בנק הפועלים וממשלת איטליה.



מדובר בתוכנית להקמת חברה פרטית אשר תרכוש את המטוסים ותפעילם לטובת שרותי כבאות אש, חברות, גופים ומוסדות ממשלתיים, תמורת דמי מנוי שנתיים. הקבוצה הורכבה בזמנו מחברה בת של חברת פי גלילות, חברת בומברדייה ועוד כמה גורמים פרטיים.



"במשך שנים ניסו לשכנע את הממשלה להביא מטוסי כיבוי על חשבונה ולא הצליחו. לאחר שחיל האוויר השתחרר מהנושא - בנימוק כי כי הוא הורס את המסוקים - באנו למשרד ראש הממשלה בהצעה מגובשת: אנחנו נקים טייסת פרטית לכיבוי אש", אמר עו"ד דורון. "אנו היזמים, נביא את המטוסים על חשבוננו".



לפי דורון, "דובר אז על מטוסים שממשלת איטליה עמדה להחליף לדגם מתקדם יותר - בדיוק מאותם דגמי מטוסים שסייעו בכיבוי הדליקה בכרמל: cl 215 שהופעל על ידי טורקיה והמתקדם יותר מדגם cl415 שהופעל על ידי איטליה ויוון. הצענו שני מטוסים אמפיביים - אותם מטוסים שיורדים לים, אוספים מים ושופכים על הדליקות וכן חלקי חילוף".



"סגרנו מימון מול בנק הפועלים. התוכנית היתה שנסכים על מינויים שנתיים של גופי תשתית גדולים, מפעלים וחברות לייצור חשמל ואנרגיה שצריכים את שרותי כיבוי האש. בנוסף, נעמיד את המטוסים לרשות הכיבוי בעת הצורך. הכל היה סגור ותפור - כמו מכתבי כוונה מגורמים שונים במשק, שהביעו נכונות להשתמש בשירותים - כמו פי גלילות, מגעים עם חברת חשמל על שטיפת קווים במקום המסוקים, וכן מגעים מתקדמים עם מפעלים באזור אשדוד והנמל", סיפר עו"ד דורון.



"הכל היה מוכן. נסענו לאיטליה וניהלנו מו"מ עם הממשלה לצורך רכישה. היתה חבילה מוכנה עם עלות כספית. הבאנו את אחד המטוסים לטיסת הדגמה בכנרת, במהלכה הוצגו כל יכולותיו. על פי חוק הטייס צריך לאשר את המטוסים. מינהל תעופה האזרחית לא אישר את המטוסים, המדינה לא גילתה מספיק עניין, הנושא גווע ונגנז. עתה, לנוכח השינוי בעקבות הדליקה בכרמל, ישנה התארגנות מחדש ", סיים עו"ד דורון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully