וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פגם בהדפסה גרם ל-110 מיליארד דולר ללכת לפח

6.12.2010 / 20:00

בעיות קיפול בשטרות 100 דולר בשווי של 110 מיליארד, גרמו להפסקת ההדפסה בבנק הפדרלי - כך דווח ברשת CNBC. הכמות שיצאה משימוש, מהווה יותר מ-10% מכלל השטרות בעולם

הבנק הפדרלי נאלץ לדחות את כניסתם למחזור של שטרות חדשים של 100 דולר, בשווי כולל של 110 מיליארד דולר, בעקבות בעיות הדפסה, דיווחה היום רשת הטלוויזיה cnbc. השטרות החדשים, שצוידו באמצעי בטיחות מתקדמים כדי למנוע זיוף - ובכלל זה רצועת צבע בתלת-מימד ותמונות של פעמון שמחליפות צבעים בהתאם לזווית הראייה - היו אמורים להיכנס למחזור בחודש פברואר 2011, אולם לאור הבעיות בהדפסתם לא ברור כעת אם כלל ייעשה בהם שימוש.

השטרות שבהם מדובר מהווים יותר מ-10% מכלל שטרות הדולר שנמצאים במחזור בעולם, המסתכם בשווי של 930 מיליארד דולר. עלות הדפסתם היה 12 סנט לשטר, או סכום כולל של כ-120 מיליון דולר. יתר על כן, לא ברור מה צפויה להיות עלות תהליך המיון בין השטרות הפגומים לאלו שהודפסו כהלכה.

גורמים בבנק הפדרלי אמרו ל-cnbc כי לא ניתן להכניס למחזור את 110 מיליארד השטרות החדשים מכיוון שבמהלך הדפסתם נוצר בהם קיפול, שגרם לחשיפת רווח לא מתוכנן בשטח. גורם אחר המקורב למצב אמר כי בשיא של הבעיה, כ-30% מהשטרות שהודפסו היו פגומים, וכי עקב כך הופסקה ההדפסה של השטרות.

השטרות החדשים הם בעלי מראה זהה לשטרות הקיימים, ונושאים ציור של פניו של בנג'מין פרנקלין, אולם להבדיל מקודמיהם מצוידים כאמור באמצעים מתקדמים למניעת זיופים.

הבנק הפדרלי כבר הודיע בתחילת חודש אוקטובר על עיכוב צפוי בהכנסתם למחזור של השטרות החדשים, וציין אז כי "נרשמו בעיות נקודתיות של קיפול שטרות בעת הדפסתם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully