וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועמד מוביל לתפקיד מנהיג סין: "אין לסמוך על נתוני התמ"ג שלנו"

סוכנויות הידיעות

6.12.2010 / 19:41

לי קקיאנג, כיום סגן ראש ממשלת סין, הודה בשיחה עם שגריר ארה"ב בסין כי נתוני המקרו של סין לא אמינים



לי קקיאנג, סגן ראש ממשלת סין ומי שנחשב לאחד מיורשיו האפשריים של הנשיא הו ג'ינטאו, או של ראש הממשלה, וון ג'יאבאו, אמר בשיחות פרטיות כי נתוני המקרו הכלכליים של סין הם בלתי אמינים וכי אין לסמוך עליהם, לפי מסמכים שפורסמו על ידי אתר ההדלפות ויקיליקס, דיווח העיתון הבריטי "טלגרף".



בשיחת פרטיות שניהל עם שגריר ארה"ב לסין בשנת 2007 אמר לי - אשר שימש באותה התקופה כראש המפלגה הקומוניסטית במחוז ליאונונינג - כי נתוני התוצר המקומי הגולמי (gdp) של סין נקבעים באופן שרירותי על ידי פוליטיקאים מקומיים, וכי לכן אינם אמינים, לפי מסמך דיפלומטי אמריקאי שהודלף.




לי, אשר במסגרת תפקידו הנוכחי כסגן ראש ממשלה אחראי על הניהול המקרו-כלכלי במדינה, ציין בשיחות שניהל בשנת 2007 כי בכירים בממשל המקומי בסין מנפחים באופן מלכותי את נתוני התמ"ג המקומיים כדי לזכות בהערכה מצד הממשל המרכזי ולעמוד ביעדים שקבעו לעצמם.



לי, בן 55, אמר כי היו מספר מקרים שבהם סך כל נתוני התמ"ג המקומיים בסין הסתכמו ביותר מהנתונים הכלל ארציים. כך למשל, בשנת 2009, נתוני הצמיחה הרשמיים של ממשלת סין הצביעו על צמיחה של 7.1% בתוצר המחצית הראשונה של השנה, אולם סך דיווחי התמ"ג המקומיים שיקפו צמיחה גבוה ב-10% מהנתונים הרשמיים.



לי ציין עוד בשיחות שניהול לפני שלוש שנים כי הוא עושה שימוש בשלוש דרכים חלופיות כדי להעריך את הצמיחה בפעילות הכלכלית של סין: הגידול בצריכת החשמל, נפח המטענים ברכבות והיקף ההלוואות שמעניקים הבנקים במדינה.



"על ידי בחינת שלושה נתונים אלו, לי אמר כי הוא יכול להעריך בדיוק יחסי את קצב הצמיחה הכלכלית של סין", נכתב בדו"חות החסויים ששלחה שגרירות ארה"ב בסין למשרד החוץ האמריקאי, ואשר הודלפו לויקיליקס. "כל הנתונים האחרים, ובמיוחד נתוני התמ"ג, הן 'רק לצורכי עיון', אמר לי בחיוך", נכתב בדו"חות.



>>> סיקור מיוחד: מסמכי ויקיליקס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully