וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכום השריפה בקק"ל: 42,000 דונם יערות נשרפו בכרמל; עלות השיקום - מאות מיליוני שקלים

עמירם כהן

6.12.2010 / 20:46

עלות החידוש והשיקום כוללת גידול שתילים במשתלות, שתילתם וטיפול בנטיעות



קק"ל פירסמה היום סיכומים מעודכנים על השריפה בכרמל, שמהן עולה כי השריפה השמידה 42,000 דונם של יער מתוכם 10,000 דונם יער נטוע ו-32,000 דונם של חורש טבעי. עוד מסרה קק"ל כי שיקום היערות יארך שנים רבות מפני שמדובר בשטח ענק והשיקום הוא הליך מורכב מאוד. מנתונים קודמים שמסרה קק"ל מספר העצים שנשרפו עולה על 5 מיליון ושיקום היערות יארך 40 שנה לפחות.



קק"ל אומדת את עלות השיקום וחידוש היערות בכרמל במאות מיליוני שקלים, כאשר אלו כוללים גידול שתילים במשתלות, שתילתם וטיפול בנטיעות. ההליך יכלול שיקום עצים קיימים שניתן להצילם וחידוש דרכים ותשתיות שנפגעו. עוד מסרה הקק"ל כי שטחים בהיקף מצומצם יוכנו לנטיעות כבר ב-2011.



חלק מהיער צפוי להשתקם באופן טבעי אך בחלקים נרחבים של השטח, בעיקר בשטחי יער ותיקים, הליך השיקום והחידוש הטבעי צפוי ליצור יער צפוף וסבוך, ויידרשו כמה מחזורים של דילול כדי לאפשר צמיחת יער דליל יותר בעל מגוון מינים רב יותר. מקק"ל נמסר כי בשטחי יער צעירים החידוש הטבעי לא יספיק, ותידרש נטיעה חוזרת. באשר ליערות האורן ועצים מחטניים אחרים, תשאף הקק"ל לחדש את היערות בעצים המרכיבים את החורש הטבעי של ארץ ישראל, על למנת להפוך את היערות המחטניים למגוונים יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully