וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזהב שובר שיאים; הנפט על סף 90 דולר לחבית

נמרוד הלפרן

6.12.2010 / 22:09

הזהב נסגר בניו יורק בשיא של 1,416.1 דולר לאונקייה; הנפט בשיא של שנתיים; הכסף בשיא של 30 שנה



מחיר הזהב נסגר בשיא לאחר שחששות שיהיה צורך בתמריצים נוספים להתאוששות כלכלת ארה"ב וחששות מפני התרחבות משבר החוב באירופה, הגבירו את תיאבון המשקיעים למתכת היקרה בתור השקעה חלופית. מחיר הכסף נסגר בשיא של 30 שנה ומחיר הנפט נסגר על סף 90 דולר לחבית - שיא של שנתיים.




החוזים על הנפט הגולמי למסירה בפברואר נסגרו במחיר שיא של 1,416.1 דולר לאונקייה לאחר עלייה של 0.7% בבורסת הסחורות של ניו יורק. מחיר הזהב, אשר עלה מתחילת השנה ב-29%, נמצא בדרכו לעלייה שנתית עשירית ברציפות - רצף העליות השנתי הארוך ביותר מאז שנת 1920 לפחות. עם זאת, מחיר השיא שרשם הזהב בחודש שעבר היה רק שיא נומינלי ועודנו נמוך באופן ניכר משיא מותאם אינפלציה שנרשם בינואר 1980, כאשר מחיר הזהב הגיע לרמה של 873 דולר לאונקייה. במונחים ריאליים, יצטרך מחיר הזהב לעלות לרמה של 2,300 דולר לאונקייה כדי לשבור את השיא שנרשם לפני שלושה עשורים.



עוד השוק הסחורות: החוזים על הכסף למסירה במארס נסגרו במחיר של 29.74 דולר לאונקייה - שיא של 30 שנה - לאחר עלייה של 1.6%. במהלך המסחר כבר חצה מחירם את רמת 30 דולר לאונקייה. מתחילת השנה זינק מחיר הכסף ב-77%. החוזים על הנפט הגולמי למסירה בינואר נסגרו בניו יורק בתום יום מסחר תנודתי במחיר של 89.38 דולר לחבית - שיא של יותר משנתיים - לאחר עלייה של 0.2%.



התאוששות שוק התעסוקה בארה"ב עלולה להימשך חמש שנים, ולכן ייתכן שהבנק הפדרלי ייאלץ להרחיב את תוכנית רכישת האג"ח שלו אל מעבר ל-600 מיליארד דולר שעליהם הודיע בחודש שעבר - כך אמר אתמול יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי.



בקצב שבו אנחנו מתקדמים, ייתכן שיחלפו ארבע או חמש שנים עד שנחזור לשיעור אבטלה נורמלי של 5% או 6%", אמר ברננקי בראיון לתוכנית "60 דקות" של רשת הטלוויזיה cbs. רכישת אג"ח ממשלתיות נוספות מעבר למתוכנן "בהחלט אפשרית", הדגיש ברננקי, והוסיף כי הדבר תלוי ביעילות התוכנית הנוכחית ובתחזית לאינפלציה ולצמיחה.



ברננקי ועמיתיו לבנק הפדרלי הגנו בחודש האחרון על תוכנית ההרחבה הכמותית של הבנק הפדרלי, במסגרתה נרכשות אג"ח ממשלתיות בסך 75 מיליארד דולר מדי חודש עד יוני, במטרה לעודד את התאוששותה של הכלכלה הגדולה בעולם.



בה בעת, גברו החששות מפני התרחבות משבר החוב באירופה לאחר שסוכנות הדירוג מודי'ס הורידה היום את דירוג האשראי של הונגריה בשתי דרגות לדרגה אחת בלבד מעל רמת אג"ח זבל. ההורדה נעשתה על רקע חששות החברה כי הממשלה לא תצליח לצמצם את גירעונותיה התקציביים במדיניותה הנוכחית, המורכבת מצעדי צנע זמניים.



מודי’ס הורידה היום את דירוג האשראי של הונגריה ל-baa3, דרגת ההשקעה הנמוכה ביותר של החברה, ופירסמה תחזית דירוג שלילית למדינה, סימן לכך שהחברה שוקלת הורדות דירוג נוספות. סוכנות הדירוג סטנדרד אנד פור'ס (s&p) הותירה בחודש שעבר את דירוג האשראי של הונגריה ברמה של bbb מינוס, דירוג ההשקעה הנמוך ביותר שלה.



"הורדת הדירוג היום נובעת בעיקרה מהירידה ההדרגתית אך משמעותית בכוחה הפיננסי של ממשלת הונגריה, מאחר שהאסטרטגיה הנוכחית של הממשלה נשענת בעיקר על צעדים זמניים במקום על מדיניות תקציבית בת קיימא. כתוצאה מכך, הגירעון התקציבי המבני של הונגריה צפוי להחמיר", אמר דיטמר הורננג, האנליסט הראשי של מודי'ס לכלכלת הונגריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully