וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בוול סטריט ננעל במגמה מעורבת

נמרוד הלפרן

7.12.2010 / 0:30

סגירת מסחר מעורבת בבורסת ניו יורק על רקע דבריו של יו"ר הבנק הפדרלי, לפיהם ייתכן שיהיה צורך בתמריצים נוספים. דאו ג'ונס ירד ב-0.2%, נאסד"ק הוסיף 0.1% ו-S&P 500 איבד 0.1%

בורסות וול סטריט נסגרו במגמה מעורבת על רקע דבריו של יו"ר הבנק הפדרלי בארה"ב, לפיהם ייתכן שיהיה צורך בתמריצים נוספים לכלכלה הגדולה בעולם, ובצל התגברות החששות מפני התרחבות משבר החוב באירופה.

מדד דאו ג'ונס ירד ב-0.2% לרמה של 11,362 נקודות; מדד נאסד"ק הוסיף 0.1% לרמה של 2,594 נקודות; מדד S&P 500 איבד 0.1% לרמה של 1,223 נקודות. עליות נרשמו בשוק האג"ח הממשלתיות בארה"ב, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה ב-0.07% לרמה של 2.94%.

התאוששות שוק התעסוקה בארה"ב עלולה להימשך חמש שנים, ולכן ייתכן שהבנק הפדרלי ייאלץ להרחיב את תוכנית רכישת האג"ח שלו אל מעבר ל-600 מיליארד דולר שעליהם הודיע בחודש שעבר - כך אמר אתמול יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי.

"בקצב שבו אנחנו מתקדמים, ייתכן שיחלפו ארבע או חמש שנים עד שנחזור לשיעור אבטלה נורמלי של 5% או 6%", אמר ברננקי בראיון לתוכנית "60 דקות" של רשת הטלוויזיה CBS. רכישת אג"ח ממשלתיות נוספות מעבר למתוכנן "בהחלט אפשרית", הדגיש ברננקי, והוסיף כי הדבר תלוי ביעילות התוכנית הנוכחית ובתחזית לאינפלציה ולצמיחה.

ברננקי ועמיתיו לבנק הפדרלי הגנו בחודש האחרון על תוכנית ההרחבה הכמותית של הבנק הפדרלי, במסגרתה נרכשות אג"ח ממשלתיות בסך 75 מיליארד דולר מדי חודש עד יוני, במטרה לעודד את התאוששותה של הכלכלה הגדולה בעולם.

בה בעת, גברו החששות מפני התרחבות משבר החוב באירופה לאחר שסוכנות הדירוג מודי'ס הורידה היום את דירוג האשראי של הונגריה בשתי דרגות לדרגה אחת בלבד מעל רמת אג"ח זבל. ההורדה נעשתה על רקע חששות החברה כי הממשלה לא תצליח לצמצם את גירעונותיה התקציביים במדיניותה הנוכחית, המורכבת מצעדי צנע זמניים.

מודי'ס הורידה היום את דירוג האשראי של הונגריה ל-Baa3, דרגת ההשקעה הנמוכה ביותר של החברה, ופירסמה תחזית דירוג שלילית למדינה, סימן לכך שהחברה שוקלת הורדות דירוג נוספות. סוכנות הדירוג סטנדרד אנד פור'ס (S&P) הותירה בחודש שעבר את דירוג האשראי של הונגריה ברמה של BBB מינוס, דירוג ההשקעה הנמוך ביותר שלה.

"הורדת הדירוג היום נובעת בעיקרה מהירידה ההדרגתית אך משמעותית בכוחה הפיננסי של ממשלת הונגריה, מאחר שהאסטרטגיה הנוכחית של הממשלה נשענת בעיקר על צעדים זמניים במקום על מדיניות תקציבית בת קיימא. כתוצאה מכך, הגירעון התקציבי המבני של הונגריה צפוי להחמיר", אמר דיטמר הורננג, האנליסט הראשי של מודי'ס לכלכלת הונגריה.

ענקית התרופות פייזר (-0.85% , 8.16) הודיעה היום באופן מפתיע כי מנכ"ל החברה ג'פרי קינדלר פרש מתפקידו לאחר 4 שנים וחצי, בשל תשישות. קינדלר עצמו, שיוחלף בראש החטיבה הבינלאומית איאן ריד, הסביר את התפטרותו בטענה שדרישות התפקיד התישו אותו.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully