וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושרו עוד שלוש מהפכות צרכניות בתחום הסלולר

מאת אמיתי זיו

7.12.2010 / 7:01

החל ב-1 בינואר כל מכשירי הסלולר בישראל יימכרו ללא נעילת SIM; בנוסף יחויבו החברות בנייטרליות רשת - לא תהיה עדיפות לפורטל החברה בגלישה, ושיחות VoIP לא ייחסמו



>> עוד שלוש מהפכות צרכניות בתחום התקשורת עברו אתמול את אישור ועדת הכלכלה של הכנסת: כרטיסי sim לא יינעלו, לא תהיה עדיפות לפורטל החברה בגלישה ולא תהיה חסימה של שיחות voip. הרפורמות שאושרו הן חלק מפרק התקשור בחוק ההסדרים. בשבועות האחרונים העבירה הוועדה רפורמות בשוק הסלורל בהן הפחתה בקנסות היציאה, וחיוב וחיוב חברות הסלולר לארח מפעילות מתחרות בתשתית האנטנות שלהן (נדידה פנים ארצית).



על פי החלטת הוועדה אתמול, החל ב-1 בינואר ייאסר על חברות הסלולר למכור מכשירי סלולר עם sim נעול. עד כה מכרה כל חברת סלולר מכשירים נעולים רק לכרטיסי sim של רשת החברה. נעילת ה-sim הקשתה על מעבר לקוחות מרשת לרשת, ולקוח מתנייד היה חייב לשלם על פתיחת המכשיר לרשת מתחרה סכום של כ-100 שקל. נעילת ה-sim גם לא איפשרה ללקוחות להכניס כרטיס sim זר כאשר הם נוסעים לחו"ל. פתרונות חיוג אלה מחו"ל זולים הרבה יותר מאשר פתרונות החיוג שמשווקות החברות.

רפורמה נוספת שהעבירה ועדת הכלכלה מחייבת אתחברות הסלולר לניטרליות רשת. מדובר בהחלטה תקדימית שודאי תלווה את שוק התקשורת עוד שנים רבות. ההחלטה קובעת כי חברות הסלולר לא יוכלו לחסום כל סוג של תעבורת אינטרנט בטלפון סלולרי, כולל שיחות voip. בעבר, הכניסה סלקום סעיף לחוזים שלה הקובע שמותר לחברה לחסום שיחות voip, בשל החשש לאובדן הכנסות משיחות קול. מעתה צעד זה אסור על פי חוק.



יתרה מזאת, כיום נוקטות חברות הסלולר בתמחור מפלה בחבילות הגלישה בין פורטל החברה לבין שאר רשת האינטרנט. למשל, חבילת הבסיס בפרטנר (במחיר של 38 שקל) מאפשרת גלישה חופשית בפורטל החברה אך גלישה בנפח זעום של 5 מגה-בייט מחוץ לפורטל. החקיקה החדשה מחייבת ניטרליות רשת גם בהיבט התמחור, ולכן חבילות כאלה יהיו אסורות החל מתחילת 2011.



בעולם תומכים בניטרליות



ניטרליות הרשת נמצאת במוקד ההתעניינות של רגולטורים בתחום התקשורת בכל העולם. הרגולטורים תומכים בניטרליות מתוך תפיסה שרק רשת אינטרנט חופשית תאפשר חדשנות ופיתוח מוצרים חדשים על גבי האינטרנט. לעומת זאת, חברות תקשורת קוויות וסלולריות טוענת כי ניטרליות רשת יוצרת פיראטיות (הורדות קבצים) וגורמת לעומסים על הרשתות הפוגעים בשירות שמקבלים הצרכנים.



במשרד התקשורת בירכו על החקיקה. "בוועדה אושר לאסור על חברות הסלולר למכור מכשירי סלולר נעולים, המיועדים לשימוש רק בכרטיסי ה sim של החברה עצמה. משמעות ההחלטה היא כי לקוח יוכל לקחת מכשיר שרכש ברשת אחת ולעבור אתו לחברה אחרת, בלי שייאלץ להיות תלוי בחברה שאותה הוא מבקש לעזוב, בצורך לפרוץ, תמורת תשלום, את אפיון הנעילה של המכשיר. גיום עלות המעבר היא כ-100 שקל, דבר המהווה חסם תחרותי.



"הוועדה אישרה בנוסף כי תחול חובת ניטרליות ברשת האינטרנט הסלולר - לרבות ניטרליות תמחירית וניטרליות טכנולוגית (במכשירי הסלולר). משמעות ההחלטה היא איסור על חברות הסלולר להטיל מגבלות על שימוש באפליקציות מסוימות או בפרוטוקולים מסוימים ברשת האינטרנט. החברות יהיו מחויבות שלא להפלות אספקת שירותים הניתנים על גבי רשת האינטרנט בדיוק כמו ברשתות הנייחות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully