וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הכלכלה האיצה את הדיונים בחוק הטיס

זוהר בלומנקרנץ

7.12.2010 / 7:01

האסון הבא?



>> ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ יצחק ועקנין, תאיץ את דיוניה באישור חוק הטייס, ותחל מהיום לקיים שני דיונים בשבוע במקום דיון אחד בשבוע, לקראת הגשת החוק לקריאה שנייה ושלישית. ההאצה נובעת מההשהיה בפעילותו של צוות הייעוץ האמריקאי בהליך החזרתה של ישראל לדירוג בטיחות טיסה בקטגוריה 1, בשל הסחבת שנקטה הוועדה באישור החוק.

לפני כשנתיים הורידה רשות התעופה הפדרלית האמריקאית (faa) את ישראל לרמת דירוג בטיחות נמוכה, קטגוריה 2, האופיינית למדינות העולם השלישי. לאחר ההורדה שכרה ישראל את שירותי ה-faa, וצוות של הרשות האמריקאית נשלח לישראל כדי לסייע לה לחזור לקטגוריה 1, האופיינית למדינות מתקדמות. זאת, כחלק מפעילותה של תב"ל - תעופה בטוחה לישראל, יחידה שהוקמה ברשות התעופה האזרחית (רת"א).



הצוות האמריקאי בשיתוף תב"ל גיבשו תוכנית עבודה מסודרת. המשלחת מארה"ב נהגה להגיע באופן סדיר מדי כחודשיים לישראל. במהלך שהותם, שבועיים בכל פעם, בחנו ועקבו אחרי קצב התקדמות תיקון הליקויים שנחשפו.



ואולם, בסוף החודש שעבר הודיע יושב ראש צוות הייעוץ לעמיתו, מנהל רת"א, גיורא רום, על הפסקת ביקוריה של המשלחת בישראל. הנימוק: אין תועלת בהמשך הביקורים עד שתהיה התקדמות באישור חוק הטיס בכנסת ובמימוש סעיפים בתוכנית העבודה לתיקון חלק מהליקויים שהתגלו. בעקבות הודעה זו האיצה ועדת הכלכלה את דיוניה בסעיפי החוק.



ראש אגף בכיר להסברה ויחסים בינלאומיים במשרד התחבורה, אבנר עובדיה, אמר: "לאור ההתמקדות של רת"א בהליכי החקיקה המורכבים בכנסת שהשלמתם נדרשת לצורך חזרה לקטגוריה 1, הוסכם, כי אין צורך בביקור של צוות ה-faa בטווח הזמן הנוכחי".



דובר ועדת הכלכלה, ליאור רותם, מסר: "הוועדה מקיימת השבוע דיון שני בהצעת החוק, מתוך כוונה לסיים את אישורו לקריאה שניה ושלישית בהקדם האפשרי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully