וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה מבקשת להגדיל ב-20% את המכרזים הסולאריים באשלים

מאת אבי בר-אלי

7.12.2010 / 7:01

בלעדי חודש בלבד לפני הגשת ההצעות למכרזים, מבקשת הממשלה להגדיל את הספק ייצור החשמל בתחנות ל-300 מגה-ואט



>> חודש בלבד לפני המועד האחרון להגשת ההצעות במכרזים הסולאריים באתר אשלים שבנגב מבקשת המדינה להגדיל ב-20% את כושר ייצור תחנות הכוח התרמו-סולאריות המתוכננות במקום. זאת, מהספק מקסימלי של 250 מגה-ואט להספק מקסימלי של 300 מגה-ואט.

ל-themarker נודע כי מהלך זה מעוגן בתיקון לתוכנית המתאר הארצית לתחנות כוח שגובש בימים האחרונים בידי משרדי האוצר והתשתיות, ואמור להידון היום במועצה הארצית לתכנון ולבנייה. זאת, על רקע הקשיים אליהם נקלעו באחרונה המכרזים בעקבות פרישת מרבית הקבוצות שתיכננו להתמודד בהם.



משמעות המהלך היא הגדלת ההשקעה הכוללת שתידרש מהזכיינים בפרויקט בסכום של עד כ-200 מיליון דולר. ואולם, במקביל, יגדיל המהלך את כדאיותו הכלכלית של הפרויקט בשל היתרון לגודל. בנוסף יגדיל המהלך גם את מחויבותה החוזית של המדינה לרכישת החשמל מהיזמים.



גורמים בממשלה ציינו אתמול כי מדובר למעשה בתיקון ניסוחי בלבד, שכן נוסח תוכנית המתאר פורש כהספק מותקן ("על הנייר") ולא זמין (ייצור חשמל בפועל). כלומר, נטען כי הספק מותקן של 300 מגה-ואט משמעותו למעשה ייצור בפועל של 250 מגה-ואט. ואולם, היקף הייצור בפועל עשוי להיות גבוה יותר מ-250 מגה-ואט, והבחנה זו בין הספק מותקן לזמין היתה ידועה כבר עם החלטת הממשלה ב-2008, ולא ברור מדוע מבוקש השינוי שנתיים לאחר פרסום המכרז וחודש בלבד לפני המועד האחרון להגשת ההצעות.



לפני כשנתיים פירסמה המדינה שני מכרזי b.o.t בינלאומיים להקמה, תפעול ואחזקה למשך 25 שנה של שתי תחנות כוח בעלות הקמה מוערכת של כמיליארד דולר.



המכרז להקמת תחנת הכוח בשטח plot a שבאתר אשלים נדחה מ-30 בנובמבר 2010 ל-11 בינואר 2011. במכרז זה מתמודדות לפי שעה רק קבוצה משותפת לשיכון ובינוי ולסימנס (סולל) ומולה חברת אבנגואה הספרדית.



מועד הגשת ההצעות להקמת התחנה בשטח plot b נותר בינתיים ב-18 בינואר. במכרז זה נותרו אבנגואה וקבוצה משותפת לברייטסורס אנרג'י ואלסטום הצרפתית. את שלב המיון המוקדם למכרזים אלה צלחו לפני שנתיים שבע קבוצות. ועדת המכרזים התכנסה לפני כחודשיים לדון בעתיד המכרזים לאור מיעוט המתמודדות שנותרו, והחליטה להמשיך לפי שעה בקידומם.



במקביל, מנהלת המדינה מכרז נוסף באשלים להקמת תחנה פוטו-וולטאית (p.v) סמוכה. כפי שפורסם ב-themarker, ביקשה המדינה במקביל להכפיל את הספק התחנה מ-15 ל-30 מגה-ואט. את שלב המיון המוקדם למכרז זה עברו לפני כשנה עשר קבוצות. מועד הגשת ההצעות צפוי להיקבע לפברואר 2011.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully